sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:71

3 . 4 . 2 קידום שוויון הזדמנויות בין המינים במערכת החינוך כפי שפורט בפרק , 2 חלו שינויים בסדר היום הציבורי בנושא מגדר , והדרישה לשוויון זכויות בין המינים בכל התחומים היא כיום נורמה הצהרתית , שמימושה בפועל בכלל ובמערכת החינוך בפרט הוא איטי והדרגתי . מחקרים בחו״ל ובארץ הצביעו על סדרת הטיות אפשריות על בסיס מגדרי , ועל אפשרויות הטיפול בהן על מנת לקדם שוויון בין נשים לגברים ( לוטן , . ( 2005 פעולות שעשויות לקדם שוויון בין המינים ( לוטן , : ( 2005 בדיקה ותיקון של תכניות לימוד ושל מידת אי - השוויון שהן משקפות פעולות לשינוי מסגרות חינוך המפרידות בין המינים , במוצהר או שלא במתכוון טיפול בנטיית מורים לעסוק באופן מפלה במיניות כנושא פעולות לשינוי ההרכב המגדרי הלא - פורפורציונלי במערכת החינוך ויחסי הסמכויות בה התמודדות עם יחס שונה של המורה לבנים ולבנות , בעיקר בעניין הקצאת זמן לדיבור , אופן ההיזון החוזר , אופן ניהול הדיאלוג , מאפייני הצבת המטרות ההישגיות טיפול בפערים בהופעת דמויות גברים ונשים בספרי לימוד , בדיקה ותיקון של מאפייני הדמויות המופיעות בהם הכשרת מורים להתנהגות שאינה מוט ֵ ית מגדרית על מנת לקדם שוויון בין נשים לגברים יש לערוך בדיקה של תכניות לימוד ותיקון של אי - השוויון המשתקף בהן , להפחית נטייה של מורים לעסוק באופן מפלה במיניות כנושא ולבער את הנטייה להתייחס באופן שונה לבנים ולבנות . 3 . 4 . 3 דיפרנציאליות ברמת הלימוד וחופש בחירה לתלמיד בסעיפים אחרים דנו בצורך בהערכה אישית לשם למידה לכל תלמיד ובחשיבותה של הערכה כזאת . העיקרון המנחה בסוג זה של הערכה הוא התייחסות לשונה כאל ערך , תוך התחשבות בתלמיד , יכולתו וצרכיו ( ברנדס , . ( 2003 לפי מקורות שונים , דיפרנציאליות ברמת הלימוד עשויה לתרום לפיתוח של התלמיד ולהנעתו להישגים . הטיפול הסטנדרטי בשונות בין התלמידים לא תמיד הוכיח את עצמו , והמסקנה היא שיש להתאים את רמת הלימוד ליכולתו של התלמיד ( בנג׳ו , . ( 2009 במקביל לדיפרנציאליות ברמת הלימוד יש גם להרחיב את אפשרויות הבחירה האישית של תכנית הלימודים תוך התחשבות בגילו של הילד ובכושר שלו לקבל בעצמו החלטות הנוגעות לעתידו ( מייזלס , ; 2012 אבישי ורוטנברג , Tryack , 1974 ; 2012 . ;( Payne , 2002 בעיית ההתאמה של רמת הלימוד לתלמיד אקוטית כשמדובר באוכלוסיות הקיצון : התלמידים המתקשים , רבים מהם משתייכים לאוכלוסייה חלשה מבחינה כלכלית - חברתית , ותלמידים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help