sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:25

לפי מסמך משרד החינוך ( התאמת מערכת החינוך למאה ה - 21 תשע״א - תשע״ב ) בית הספר היום מרוחק מעולמו של התלמיד . מחוץ לבית הספר התלמיד נחשף לטכנולוגיות מתקדמות בעוד שמרבית בתי הספר בארץ משתמשים בפדגוגיה מסורתית , ללא שימוש באותם אמצעים טכנולוגיים שבהם התלמיד מורגל ( מסמך משרד החינוך , תשע״א - תשע״ב , גרסה . ( 12 סקר שערך המרכז לטכנולוגיה חינוכית בקרב מדגם מייצג של תלמידים בכיתות י״א -י״ב העלה שתלמידים משתמשים במחשב בבית בעיקר למשחקים ולתקשורת עם חברים , אך השימוש לצרכים לימודיים מוגבל בעיקר לפעולות חיפוש וכתיבת עבודות ( מטח _ המרכז לטכנולוגיה חינוכית והמרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט , . ( 2009 בניגוד למחשבה המקובלת , בני הנוער עצמם סבורים שהם זקוקים להדרכה במיומנויות השימוש במחשב , להקניה של אוריינות טכנולוגיית תקשור ותקשוב ( . ( ICT כמחצית מהנשאלים בסקר חושבים שבית הספר אינו מכין אותם לעתיד ואינו מקנה להם את מיומנויות המאה ה - 21 ( המרכז לטכנולוגיה חינוכית והמרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט , . ( 2010 עמדות ההורים אינן שונות מאוד מתפיסות התלמידים : מסקר בקרב הורים לתלמידים בגיל בית הספר עולה כי כמחצית מההורים סבורים שבית הספר אינו מכין את הילדים לחיים במאה ה - , 21 וכי הילדים אינם לומדים די שעות באמצעות מחשב בבית הספר ( מטח והמרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט , . ( 2009 סביבה טכנולוגית עדכנית יכולה להעמיד לרשות המורה את נתוני המערכת בזמן אמת , לצורך משוב לתלמיד ושיפור הישגיו . הטמעת שינויים טכנולוגיים ודרכי ההוראה הנובעות מהם עשויה לשנות את בית הספר , את ההוראה ואת מעמד המנהל . המורה בסביבה מתוקשבת אמור לשנות את שיטות הלימוד , להתמקד בשינוי האופן שבו תלמיד מבין מושגים ותהליכים ( ר ' הרצאת ענת זוהר , ברנדס , , ( 2012 לגוון את דרכי עבודתו ולאפשר לתלמידים לבצע מטלות מאתגרות ולהתנסות בעבודת צוות ( שילד וחוב ' , . ( 1998 סביבה כזאת מעמידה לרשות המורה את נתוני המערכת בזמן אמת לצורך משוב לתלמיד ושיפור הישגיו ( ר ' הרצאת גילה בן הר , ברנדס , . ( 2012 בסביבה מתוקשבת על המורה להיות מסוגל לסייע לתלמיד להעריך את עצמו ולהדריכו להפיק לקחים לשיפור יכולותיו ( מיודוסר וחוב ' , . ( 2003 לדברי משרד החינוך ( מינהל מדע וטכנולוגיה , 2012 ) הטכנולוגיה היא תנאי הכרחי אך לא מספיק לניצול סביבות הלמידה המתוקשבות והעשירות שפותחו וקיימות כיום . מורים רבים עדיין אינם נעזרים בה לצורכי הוראה ולמידה . מורים גם אינם מנצלים דיים מערכות ניהול מתוחכמות לניהול נוכחות תלמידים , ציונים , ענייני משמעת והכנת שיעורים ( מינהל מדע וטכנולוגיה , . ( 2012 אחת ההשלכות של הפער בין מהפכת הטכנולוגיה למימושה בבית הספר היא פגיעה בסמכותו המקצועית של המורה כמעביר הידע , במעמדו של בית ספר ובמערכת החינוך כמכלול ( חן , ; 2004 מטח , ; 2010 מופת , ; 2010 מינהל מדע וטכנולוגיה , . ( 2012 הטמעת השינויים הטכנולוגיים ודרכי ההוראה הנובעות מהם עשויה לשנות את בית הספר ואת מעמדו של המנהל בו : היא תחולל מעבר מאדמיניסטרציה להנהגה חינוכית . בעקבות האמור יש לצפות לפחות הנחיות והוראות של המנהל למורים ככפיפים ולמעבר לעבודה

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help