sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:116

הממצאים שהובאו בפרקים הקודמים מאששים את התפיסה הזאת ומצביעים על כך שמן הראוי להרחיבה לכלל המטרות שפורטו במסמך זה . במילים אחרות : כדי להצליח בקידום בית הספר לנדרש במאה ה - 21 יש צורך לממש את כלל המטרות בעת ועונה אחת . הצורך במימוש בו - זמני של פעולות שונות , או רכיבים שונים , הוא תופעה מוכרת בספרות בתחום ההטמעה של חידושים בארגונים . יש חידושים הקשורים זה לזה באופן הדוק , וניתן לראות בהם א ֶ גד של מרכיבים ( Innovation Cluster ) שנוח לאמצם כמקשה אחת ( ראו למשל . ( Rogers , 1983 כאמור , מימוש בו - זמני של מרכיבים עשוי , בתנאים המתאימים , ליצור סביבת למידה שתאפשר : לתלמיד _ לעסוק במסגרת לימודיו בסוגיות ובנושאים הקרובים ללבו או לשאיפותיו , למצוא עניין ואתגר בלימודים ולהגיע להישגים טובים יותר בבית הספר . כן יתאפשר בנסיבות אלו תגבור של משאבים לטיפוח תלמידים הנזקקים לכך . למורה _ להרחיב את מיומנויותיו באופני הוראה חדשים ובשימוש בטכנולוגיות חדשות , ליהנות משיפור הסמכות המקצועית של המורים ומהפחתת בעיות המשמעת . לתכנית הלימודים _ להיתפס בתודעת התלמידים , ההורים והקהילה הרחבה ככזאת המכשירה את התלמידים למאה - ה - 21 ותואמת את צורכי התלמיד והחברה . לבית הספר _ לשפר את האקלים הבית - ספרי , להרחיב את סמכותם המקצועית של המורים , להפחית את בעיות המשמעת וההתנהגות , להתלכד סביב חזון ולהציג את ההישגים בפועל . בעניין פער ההזדמנויות _ לתת הזדמנויות לילד ממעמד סוציו - אקונומי נמוך ליהנות ממשאבים מיוחדים ומשמעותיים שיופנו לפי הצורך לבתי ספר , רשויות , מגזרים , וכן לתלמידים כפרטים . מימוש בו -זמני של מרכיבים עשוי , בתנאים המתאימים , ליצור סביבת למידה שתאפשר לתלמיד להגיע להישגים טובים יותר בבית הספר ולהכין את עצמו טוב יותר לעיסוק עתידי בשוק העבודה ובאקדמיה . במהלך העשור האחרון חל גידול בתקציב החינוך , אך קצב הגידול בהשקעה בחינוך בישראל נמוך מזה שבמדינות המפותחות . 4 . 4 . 5 תכנית לאומית לחינוך במהלך העשור האחרון חל אמנם גידול בתקציב החינוך , אך קצב הגידול בהשקעה הריאלית בחינוך בישראל נמוך מזה שבמדינות המפותחות ( מינהל כלכלה ותקציבים , אגף א׳ כלכלה וסטטיסטיקה , ספטמבר , 2012 שקופיות . ( 52 - 51 בשנת , 2009 השנה האחרונה שלגביה יש נתונים זמינים , ההוצאה הציבורית השנתית לחינוך לתלמיד בישראל נמוכה ביותר משליש מההוצאה הממוצעת במדינות ה - , OECD , 2012 ) OECD אינדיקטור . ( B 1 יש לציין שבשנים האחרונות גדלה ההוצאה הציבורית לתלמיד בישראל , בעיקר למימון הרפורמות שהנהיג המשרד .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help