sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:70

עידוד מורים ללמד תלמידים ממשפחות מרקע חברתי - כלכלי נמוך : מחקרים שונים בודקים את השפעת מאפייני ההוראה והמורה על הישגי התלמידים . מסקירת מחקרים אלו ( נבון ושביט , 2012 ) עולה כי מערכת החינוך עשויה לצמצם , בתנאים מסוימים , את אי - השוויון הנובע ממשתני רקע משפחתי , אם תזהה מורים יעילים ותצליח להפנות אותם לריכוזי אוכלוסייה ולבתי ספר המשרתים אוכלוסייה מעוטת-אמצעים ( הפניה שתותנה בין השאר במשך הזמן שבו ישרתו המורים את האוכלוסייה מעוטת - האמצעים , בכך שיעילות עבודתם תהיה דומה לזו שהם מוכיחים לגבי אוכלוסייה מבוססת , ובתוספת לשכרם ) . כן צריך להביא בחשבון בעיות מתודולוגיות שונות הכרוכות במחקרים אלה , ובמיוחד הקושי לבקרה יעילה על כלל המשתנים הרלוונטיים וגם היעדר אפשרות להוכיח השפעה סיבתית ( , Buddin & Zamarro . ( 2009 ; Hanushek , 2011 ציפיות גבוהות מתלמידים , הערכת תלמידים בתדירות מספקת , זמן רב של הנחיה אישית של המורה לתלמיד ומשוב מהיר ותכוף מקדמים במידה ניכרת ילדים ממשפחות מצוקה . לסיכום : ידע אמפירי , חלקי עדיין , מצביע על דרכים העשויות להיות יעילות להתמודדות עם בעיית אי - השוויון בהזדמנויות בחינוך : דגש על קידום ילדים בגיל הרך סיוע מיוחד לתלמידים משכבות מצוקה , לרבות הנחיה אישית , ציפיות גבוהות ומשוב תכוף שעות השלמה ושעות פרטניות במסגרת של קבוצות קטנות תכנית שיקום קריאה לנזקקים לכך דגש על שיתוף פעולה של המורים עם ההורים . על שיתוף הפעולה להביא בחשבון את הקושי ביכולתם של הורים ממעמד נמוך לגייס תשומת לב ומשאבים מהמורים לילדיהם . כן צריך שיתוף פעולה כזה להכשיר את ההורים לפיקוח על תהליך הלימוד ולמעורבות פרודוקטיבית שלהם . סיוע מיוחד לבתי ספר המשרתים אוכלוסיות במצוקה והתמקדות בעיקר בבתי ספר יסודיים סיוע כלכלי למשפחות התלמידים פעולות ליצירת סביבה בטוחה עידוד מורים ללמד תלמידים ממשפחות מרקע חברתי - כלכלי נמוך , וללמד בבתי ספר המשרתים תלמידים אלה פעולות להשגת רצף בין מערכת החינוך בגיל הרך לבין מערכות ההמשך 21 ראוי לציין שמשרד החינוך הרחיב לאחרונה את חוק חינוך חובה לבני , 4 - 3 לפי המלצות ועדת טרכטנברג .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help