sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:24

בלוגים , צ ' אט , דואר אלקטרוני , רשתות חברתיות , מנועי חיפוש , לומדות מותאמות אישית , מקורות פתוחים ( – ( open source כל אלה הם דוגמאות לכלי למידה והוראה שטכנולוגיות המידע מאפשרות . לפי מסמך משרד החינוך , הציפייה שהטכנולוגיות העדכניות יסייעו בתהליך הלמידה טרם התממשה במלואה . הטמעת _ כלי תקשוב במערכת החינוך לצורכי הוראה , למידה והערכה הכלים החדשים שטכנולוגיית המידע מעמידה לרשותנו מתאימים בחלקם למערכת החינוך . גורמים של הנדסת אנוש ושל אופן למידה מעורבים בבדיקת תרומת הטכנולוגיה וכדאיות הטמעתה בבתי הספר . מקצת מן הכלים הנוכחיים ללמידה והוראה מקוונת הם כלים כלליים ומקצתם ייחודיים לחינוך . נמנים עמם 1 ) בלוגים , צ׳אט , דואר אלקטרוני ורשתות חברתיות _ המאפשרים העברת מידע בין אנשים וגם חילופי מידע בין אנשי מקצוע וארגונים 2 ) פורומים להחלפת מידע סביב תחומי עניין משותפים 3 ) מנועי חיפוש , המאפשרים להגיע מיידית להיקפים עצומים של מידע 4 ) ויקיפדיה ואתרים מקוונים דומים , שמטרתם לספק מידע לכול ולהרחיב את האפשרויות וההזדמנויות לרכישת ידע חינם גם לאוכלוסיות מעוטות -אמצעים ומרוחקות ממרכזים אקדמיים 5 ) שימוש ב״לומדות״ המאפשרות לכל תלמיד ללמוד בקצב שלו וברמה המתאימה לו ולקבל משוב מיידי לצורך תיקון הישגיו ושיפורם 6 ) שילוב למידה ממוחשבת עם הוראה מרחוק של מורה מומחה בתחומו , מורה שיכול לקבל בזמן אמת נתונים על כל תלמיד ולהשתמש בהם כדי לשפר את התקדמותו בחומר הלימודים ( . ( Harasim , 2012 המועצה ללמידה דיגיטלית ( Digital Learning Council ) בארצות הברית מפרטת עשרה עקרונות ללמידה מקוונת ולחינוך איכותי ובהם נגישות לתכנים דיגיטליים , למידה מותאמת אישית , התקדמות בקצב וברמה אישיים , תוכן דיגיטלי באיכות גבוהה , הוראה איכותית ( . ( Bush & Wise , 2010 הציפייה של לקוחות מערכת החינוך _ התלמידים והוריהם _ היא שהטכנולוגיה העדכנית ומוצריה יעמדו במרכז העשייה החינוכית , גם כעזרי לימוד וגם כחלק מהקניית המיומנויות הנדרשות כיום . התלמידים מבלים חלק ניכר מהיום בסביבת האינטרנט , ולכן מצפים שהטכנולוגיה תהיה חלק גם מסביבת הלימוד בבית הספר ( . ( Pape , 2009 בישראל יושמו יוזמות רבות ברמה הארצית והמקומית ( ראו למשל בנספח 4 דיווח על פעילות מינהל מדע וטכנולוגיה ופעילות המזכירות הפדגוגית , ובנספח 5 דיווחים שנמסרו ביום העיון בנושא פדגוגיה בעידן המידע ) ואולם הטמעת הטכנולוגיות החדשות במערכת החינוך אינה מדביקה את קצב ההתפתחויות . ממסמך משרד החינוך ( תשע״א - תשע״ב , גרסה 12 ) עולה כי הפער הדיגיטלי בין ישראל למדינות המפותחות ביחס מחשב - תלמיד הולך וגדל . הפער הנוכחי בין האפשרויות שמעמידה טכנולוגיית המידע לבין השימוש בה בפועל גדול , ומצב התשתיות ונגישות התלמידים למחשבים ולרשת עדיין מוגבלים ביותר ( ראו למשל וורגן , . ( 2010 בשנת 2000 דורגה ישראל גבוה בסולם שיעור התלמידים שיש להם מחשב בבית , ובשנת 2009 גבוה אף יותר . לעומת זאת כאשר נבדק המחשוב בבתי הספר , התברר שבשנת 2000 ובשנת 2009 ישראל היתה פחות או יותר באותו מקום בסולם הדירוג ( צוקרמן , . ( 2012

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help