sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

. ( Alexander & Armstrong , 2010 מבדיקת מאפיינים של בתי ספר המצליחים לקדם את הישגיהם של כלל התלמידים , לרבות אלה שמוצאם ממשפחות המשתייכות למעמד כלכלי - חברתי נמוך , עולה כי המאפיין העיקרי של בתי הספר הללו הוא התחייבות מראש של הורי התלמידים להסכים לבדוק את שיעורי הבית של ילדיהם , לדווח על היעדרויות ולשתף פעולה בעניין בעיות התנהגות של הילדים . מבחינה מתודולוגית ניתן להניח כי דרישות אלו של בתי הספר מביאות לכך שמלכתחילה לא מגיעים אליהם תלמידים ממשפחות רב - בעייתיות , ומכאן שהיכולת להסיק מממצאים אלו לגבי ילדים ממשפחות כאלה היא נמוכה ( . ( Duncan & Murnane , 2011 אחת הבעיות המרכזיות בחיזוק מעורבות ההורים בני המעמד הנמוך היא יכולתם הדלה , יחסית להורים ממעמד בינוני , להבטיח את ניצול משאביהם של המורים לטובת ילדיהם . מחקר של ויינינגר ולרו ( Weininger & Lareau , 2003 ) עסק בהבדלים חברתיים בין מעמדות בארצות הברית ובאופן שבו באות לידי ביטוי השפעות ההורים על ילדיהם בעת שהותם בבית הספר ובשעות הפנאי . ממצאי המחקר מצביעים על הבדלים משמעותיים בין המעמדות מבחינת האינטראקציה שלהם עם המורים . נמצא כי הורים ממעמד הביניים גילו נטייה לבחון באופן ביקורתי את הערכת המורה את ילדם , נטייה להעריך את המורה עצמו , יכולותיו והתנהגותו וכן נטייה לבקש מהמורה יותר השקעת זמן בילדם על בסיס אינדיווידואלי . כל אלה הביאו לכך שהורים ממעמד הביניים גילו יכולת להשפיע על המורים ולהביאם לכך שיסייעו לילדיהם במגמה לקדם את הישגיהם . הורים ממעמד נמוך , לעומת זאת , לא הצליחו לקבל מהמורים את המשאבים שהצליחו לקבל ההורים מהמעמד הבינוני . ההצעה של החוקרים לאור האמור היא להביא בחשבון את הממצאים האלה בעת שבונים תכניות לשיתופם של ההורים בחינוך ילדיהם . פתרון אפשרי שמציגים החוקרים הוא להציע להורים ממעמד כלכלי - חברתי נמוך הכוונה והכשרה מיוחדות . הם עשויים להפיק מהן הרבה , וכך לסייע למורים באופן יעיל בקידום ילדיהם ( . ( Weininger & Lareau , 2003 התמקדות בבתי הספר היסודיים : בתי ספר שמצליחים לחולל שינוי ולעבור ממצב של חוסר הצלחה למצב של התמודדות אפקטיבית . נמצא שבבתי ספר המשרתים אוכלוסיות דלות - אמצעים , הסיכויים לשיפור ברמת בית הספר היסודי גדולים מאשר ברמת חטיבות הביניים והחטיבות העל - יסודיות . סיבה אפשרית לכך היא קושי בהשגת הסכמתם של התלמידים הבוגרים יותר להשתתף בתכנית השינוי ולסייע לה ( Duncan . &( Murnane , 2011 ניסיון במספר בתי ספר המשרתים אוכלוסייה במצוקה הראה כי לעתים פיצול בית ספר לשני בתי ספר נפרדים והפעלת תכנית התערבות לשינוי בכל אחד מהם בנפרד יכול לסייע בהשגת השינוי ( . ( Duncan & M urnane , 2011 מתברר שבתי ספר המצליחים לקדם את הישגי כלל התלמידים , לרבות אלה שמוצאם ממעמד כלכלי - חברתי נמוך , דורשים מראש התחייבות של ההורים לסייע באופן פעיל למורים בקידום ילדם . בתנאים מסוימים , הורים ממעמד כלכלי -חברתי נמוך מפיקים הרבה מהכוונה והכשרה מיוחדות , המאפשרות להם לסייע למורים באופן יעיל בקידום הילדים . השקעת משאבים מיוחדים בילדים הנזקקים : נמצא כי מערכות החינוך הטובות בעולם מוודאות שהמשאבים והמימון יגיעו לתלמידים הזקוקים להם מכול . מדובר

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help