sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:22

כבעיה שיש להתמודד איתה , ואילו כיום רואים בו הון ולא מכשול . בעבר התבסס חלק ניכר מהלימוד על שחזור של מה שנלמד , ואילו כיום חלה ירידה בצורך בשחזור מה שנלמד ויש צורך במיומנויות ניתוח לא שגרתיות , בסינון וצירוף של ידע , בחשיבה מורכבת , ביכולות הכללה והעברה של מידע ( סלומון , ; 1996 אנדריאס שלייכר , יועץ למזכירות ה - , OECD מתוך ברנדס , ; 2012 צוקרמן , . ( 2012 סקירת מידע ׳מיומנויות נדרשות מבוגרי בתי הספר במאה ה - 21 ותכניות תקשוב של מופ״ת' ( 2010 ) מפרטת את המיומנויות הנדרשות מבוגרי בית הספר ומבית הספר ככלי להכשרת הבוגרים : אוריינות מידע _ מיומנויות כמו ארגון מידע ממקורות שונים , הערכתו וניתוחו ; ניסוח שאלות המבוססות על צורכי מידע ; זיהוי מקורות מידע ; שימוש בחשיבה ביקורתית לפתרון בעיות , הסקת מסקנות ויצירת ידע חדש חשיבה גבוהה _ פתרון בעיות ; בחירת המצרף המתאים של מידע בסיטואציות שונות ויישומו ; חשיבה ביקורתית , אנליטית והערכה ; יצירתיות , יזמות וכושר המצאה מיומנויות תקשורת ושיתוף _ שיתוף פעולה , בניית יחסים עם אחרים לשם פתרון בעיות בצורה שיתופית ובין - תרבותית ; יכולת עבודה בצוות והשתלבות בקהילה מקוונת ; למידה שיתופית לצורך יצירת מוצר משותף מיומנויות שימוש בכלי תקשוב מיומנויות למידה עצמית ולמידה שיתופית התפתחות אישית הסתגלות מהירה לשינויים ולחידושים ; הסתגלות למפגש עם ריבוי מידע , מטרות וקהילות ; זריזות , גמישות , הערכה עצמית , ניהול עצמי , משמעת עצמית , סקרנות כישורי שפה _ שליטה בשפה הכרחית גם בעידן הנוכחי , לא רק כדי להבין ולהתבטא אלא גם כדי לתקשר , להשתלב בדיונים , לנסח שאילתות , לקרוא טקסטים ולכתוב באופן אפקטיבי ; נדרשים כישורי עבודה אקדמית , יכולות פרזנטציה , מיומנות תיעוד אתיקה ומוגנות ברשת _ התנהלות אתית , הכרת חוקי זכויות יוצרים , שמירה על פרטיות וכיוצא באלה ומודעות לסכנות ברשת מיומנויות לחיים ולקריירה _ רק בשניים מהחומרים שנסקרו הוזכרו מיומנויות חיים וקריירה : הצבת מטרות , זיהוי יועצים נכונים , הנהגה , הבנה של נקודות מבט רבות ושונות בעבר התבסס הרבה מהלימוד על שחזור הנלמד , ואילו כיום מדגישים ניתוח , סינון של ידע , חשיבה מורכבת , יכולת הכללה , עבודה קבוצתית וכיו " ב . סלומון ( 2012 ) מתאר כמה יכולות ״שאנו מייחלים להם כבר היום אצל בוגר בית הספר העליסודי״ : טרנספורמציה של הידע הנלמד לכדי מימוש . למשל תרגום הידע , הצגת שאלות רלוונטיות , יישום הפתרונות הנגזרים ממנו בבעיות חדשות

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help