sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:174

אחד , ובין לימוד רוחב ועומק מצד שני . פשרה כזאת אפשר להשיג על ידי בנייה של לכידות ( קוהרנטיות ) ״פנימית״ , בתוך גורם אחד , ושל לכידות ״חיצונית״ , בין הגורמים השונים . הסקירה בנושא העברה מבוססת על מסמך שכתב המחבר בעבור הקרן הלאומית למדע ( . ( NSF time to learn מבוסס על כתב יד שהוגש ל - Journal of Research in Science Education IQWST מצוטט מתוך פרק ב , - Handbook of Research in Science Education שעתיד לראות אור בקרוב . קישור לסקירה המלאה : / http : // education . academy . ac . il / Uploads / BackgroundMaterials / english Organize % 20 school - review - science - fortus - eng . pdf . 4 ארגון לימודים מחודש ושינוי דגשים לימודיים מאיה צוקרמן , אייר תשע״ב , מאי 2012 מערכת החינוך המודרנית נבנתה בתקופה שבה הנגישות למידע היתה מצומצמת , מצב שהגביל את התפתחות היחידים והחברה ומנע מוביליות חברתית . בימינו הגורם המגביל אינו הנגישות למידע ; נהפוך הוא : בפועל יש לתלמידים בכל רגע נתון נגישות למידע שאינו מסונן . בעקבות שינוי דרמטי זה , על בתי הספר ומערכות החינוך להיערך לארגון מחודש _ לא בהכרח כמקורות ידע לתלמידים , אלא כמקורות מחנכים ושיתופיים המדגישים ומפתחים יכולות חשיבה מסדר גבוה . מערכת החינוך נדרשת לעמוד באתגרי המאה ה - , 21 המתאפיינת בדינמיות , בהתפתחות טכנולוגית מואצת , ביצירת מקצועות חדשים ובביטול מקצועות קיימים , בתהליכי גלובליזציה ובשינויים חברתיים וכלכליים תדירים . אתגר זה מעסיק בשנים האחרונות מדינות רבות בעולם ( בהן ארה״ב , בריטניה , סינגפור , פינלנד , אוסטרליה ועוד ) , וברבות מהן מערכות החינוך נמצאות היום בתהליכי שינוי ארוכי - טווח . בעשור האחרון היו הישגיהם של תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים מהנמוכים ביותר בהשוואה להישגים בשאר מדינות המערב שהשתתפו במבחנים , ופערי החינוך שנרשמו היו מן הגבוהים ביותר . מערכת החינוך בישראל מבקשת שינוי , והשאלות בדבר הדרך רבות . האם מטרת השינויים היא להעלות את ההישגים במבחנים בינלאומיים ? האם הישגים כאלה מייצגים יצירה של בוגרים המוכנים לחיים במאה ה - ? 21 האם על כל התלמידים להיחשף לאותו חומר לימודי , או שמא על תכנית הלימודים לשקף את היכולות , תחומי העניין ותחומי העיסוק העתידיים והפוטנציאליים של כל יחיד ויחיד ? מה צריך להיות המכנה המשותף ? מה נתון לבחירה ? ומי הבוחר הראוי ? האם קיים איזון נכון בין הערכה חיצונית להערכה פנימית ? מספר הפתרונות השונים הוא כמספר המדינות בעולם , כל אחת על פי תפיסתה הערכית והחינוכית . לדוגמה , פתרון אחד מתמקד בתהליכי הגלובליזציה בעולם ומציע תכניות לימודים ובהן תכנים שנועדו להכין את התלמידים להתמודדות עם תהליכים אלו תוך התבססות על מיומנויות המאה ה - . 21 פתרון אחר מתמקד בתהליכים כלכליים 48 במאה ה - 91 ובמאה ה - , 02 בהשפעת ה״נאורות״ והמהפכות הגדולות , בכללן המהפכה התעשייתית , עליית הלאומיות והקולוניאליזם . 49 פערי החינוך מתייחסים בעיקרם לפערים שמקורם ברקע החברתי - כלכלי של התלמידים , במוצאם העדתי או במקום מגוריהם . הפערים באים לידי ביטוי במדידת הביצועים של התלמידים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help