sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:66

( שרף ומייזלס , . ( 2005 כן נמצא כי הגברת מידת ההשקעה של הורים בטיפוח יכולותיהם של ילדיהם קשורה סטטיסטית להצלחה העתידית של הילדים בשוק העבודה ( . ( NRC , 2012 לאור חשיבותה של השפעת הבית על התפתחות הילדים עולה השאלה מה אמור בית הספר לעשות כדי להסתייע בהורים לקידום ילדיהם ( . ( Alexander & Armstrong , 2010 השאלה העומדת על הפרק אינה אם יש צורך בקשר חיובי בית - בית ספר אלא כיצד ליצור את הקשר הזה באופן מיטבי ( . ( Hattie , 2009 ; Mapp , 2003 להלן מספר עקרונות מנחים , הנשענים על בסיס אמפירי מוצק , לגיבוש הקשרים שבין בית הספר לבין הורי התלמידים : שיפור הדימוי השלילי ההדדי של מורים והורים , על ידי הבהרת המושגים ' שותפות ' ו ' קשר' באופן המקובל על המורים וההורים כאחד , שיפור מיומנותם של המורים בניהול הקשר עם ההורים ( . ( Mapp , 2003 גיבוש ציפיות תואמות להורים ולבית הספר : 1 ) ציפייה להצלחה ולהישגים 2 ) ציפייה להשקעה בחובות הלימודיות ( . ( Hattie , 2009 על חשיבות גיבושן של ציפיות תואמות כאמור מעידים , בין השאר , מחקרים כמותיים ואיכותניים המצביעים על כך שילדי מהגרים נמצאים בסיכון בגלל מסרים מנוגדים בבית ובבית הספר ( . ( Mapp , 2003 פיתוח של מגוון ערוצי תקשורת עם ההורים : פגישות אישיות תקופתיות של המורה עם ההורה לתכנון שיתוף הפעולה לטובת הילד , מפגשים של המורה עם קבוצות הורים , פגישות יזומות של מורה עם הורה לליבון בעיה ספציפית , שיתוף הורים בנעשה בבית הספר בכלל ושיתופם בתכניות פעולה בפרט ( James & Pollard , 2010 ; Mayall , 2010 ) טיפוח הקשרים בין בית הספר לבין הקהילה שבה הוא ממוקם , תוך הכרת צורכי הקהילה וסיוע של בית הספר והתלמידים במימוש צרכים אלו ( סרג׳יובאני , . ( 2002 דרכים שניתן לשקול לשיתופם של גורמים בקהילה הן : מעורבות סבילה : גורמים בקהילה מקבלים דיווח מבית הספר . מתן שירותים וקבלתם : למשל , גורמים בקהילה מסייעים בהכנת כיבוד , בהסעות , בליווי טיולים , ומקבלים מבית הספר סיוע בהתגייסות בית הספר לאירועים בקהילה . מעורבות פעילה : גורמים בקהילה משתתפים בפעילויות שנערכות בבית הספר ומתנדבים בהן . מעורבות בגיבוש מדיניות : גורמים בקהילה מעורבים בניהול המוסד החינוכי . הם שותפים לדיונים בנושאים כגון משמעת , שיקולים חינוכיים , תכנון מערך החינוך הבלתי פורמלי והעשרת תכנית הלימודים (& Epstein , Coates , Salinas , Sanders . ( Simon , 1997 הסתייעות יעילה בהורים לקידום ילדיהם חייבת להתבסס על גיבוש ציפיות משותפות , פיתוח ערוצי תקשורת משותפים וטיפוח של קשרי בית הספר עם הקהילה . לפי ממצאי מחקרים יש בישראל פוטנציאל לא מבוטל לשיתוף ההורים . כ - % 70 מהמורים בבתי הספר היסודיים , וכ - % 50 מחטיבות הביניים מדווחים על יחסים טובים בין בית הספר לבין ההורים ( ראמ״ה , _ 2012 חלק ב׳ ) . בסקר בינלאומי של כיתות ו׳ - י׳ נמצא ש - % 94

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help