sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:19

. 2 תמורות בסביבת מערכת החינוך פרק זה יתאר תמורות שחלו במאה ה - 20 וראשית המאה ה - , 21 בסביבת מערכת החינוך בארץ ובעולם . תמורות אלו הובילו לשינויים שהשליכו על מערכת החינוך , והן מצביעות על הצורך בבחינה מחדש של חלק ממטרותיה . מטבע הדברים התמקדנו רק בחלק מהתמורות _ באלה שלפי הספרות המחקרית , חשיבותן למערכת החינוך גדולה במיוחד . ההחלטות בדבר התמורות שתיכללנה בעבודה התקבלו בתהליך שכלל שני שלבים מרכזיים : שלב ראשון _ ״מאירועי העבר למטרות העתיד״ . בשלב זה נסקרו מקורות הנוגעים לתמורות שונות שהתחוללו בעשרות השנים האחרונות בסביבת מערכת החינוך , תוך סינון כאלה שהשפעתן על מערכת החינוך נראתה נמוכה והעדפה של כאלה שלפי המקורות היתה להן השפעה רבה על המערכת . כך למשל הוחלט שלא להתייחס לשינויי האקלים הבית -ספרי אך להתייחס למהפכת טכנולוגיית המידע . התוצרים של שלב זה היו 1 ) תיאור מילולי של התמורות והשלכותיהן זו על זו ועל מערכת החינוך ו - 2 ) תיאור גרפי של ההתרחשויות הללו ( ראו תרשים , 1 נספח לפרק _ 2 תמורות ) . תוצאותיהן של ההתרחשויות שימשו בסיס להגדרה טנטטיבית של מטרות החינוך שבהן יעסוק מסמך זה . שלב שני _ ״ממטרות העתיד לאירועי העבר״ . המטרות שהוגדרו בשלב הקודם נידונו בוועדה תוך הסתייעות בספרות תאורטית ומחקרית . התוצר שהתקבל מדיונים אלו היה סדרת מטרות שבה החליטה הוועדה להתמקד . בהמשך נבחנו בהתאמה הפרקים הקודמים , תוך עיבוי המקורות הנוגעים לתמורות הרלוונטיות למטרות בהגדרתן הסופית ובמגמה להגיע לקוהרנטיות בין פרקי המסמך . פרק זה יעסוק ב- 2 . 1 מהפכת טכנולוגיית המידע 2 . 2 שוק חופשי , גלובליזציה ופלורליזם 2 . 3 אחריותיות והפרטה 2 . 4 שינויים חברתיים בישראל כל סעיף בפרק זה נחלק לשני סעיפי משנה : א ) רקע _ התפתחות היסטורית , תיאור התמורה ומשמעותה ב ) השלכות התמורה על מערכת החינוך . התמורות שבחרנו לעסוק בהן נבחרו לאור השפעתן הצפויה על מערכת החינוך . 2 ר ' גם נספח 1 תרשים 1 ״תמורות בולטות במאה ה - 20 ותחילת המאה ה - 21 והצגת קשריהן לשינויים במערכת החינוך״ . 3 לתיאור של תמורות גלובליות ושינוי מקיף שמשתמע מהן למדיניות חינוך ראו במיוחד : -Ben Peretz , 2009

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help