sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

אלה כמה מן הגורמים שיסייעו בהשארת כוח אדם איכותי במערכת : סולמות קידום מקצועי , שכר , גיוון בקריירה , פיתוח מקצועי , תמיכה בהפחתת בעיות משמעת , ליווי מקצועי ומשוב , הוראה בכיתות קטנות , הקצאת זמן מתוך מסגרת העבודה לתכנון העבודה . המלצות לשיפור נוסף באיכות המקצועית של המורים שינויים בהגדרת תפקיד המורה : מומלצת הגדרה עדכנית של מאפייני הוראה איכותית כבסיס למדיניות של פיתוח כוח אדם . עם המאפיינים האלה נמנים מיומנויות שימוש בניהול שיח אקדמי פורה , הוראה ללמידה מעמיקה , ״הערכה - לשם -למידה״ ויכולת לניטור עצמי לשם שיפור איכות ההוראה . גיוס כוח אדם משופר : שיפור נוסף של מעמד המורים הוא המפתח לגיוס כוח אדם משופר וניתן להשיגו על ידי אטרקטיבי ומבחני רישוי שיסייעו בסינון המועמדים הבלתי מתאימים ויעבירו מסר לציבור , שנדרשים כישורים מיוחדים ולא ברורים מאליהם למקצוע ההוראה . גם שיפור תנאי עבודתם של המורים , שיפור אפשרויות הקידום , מימון הלימודים בתקופת ההכשרה ומלגות קיום יהיו תרומה משמעותית להשגת מטרה זו . השארת כוח אדם איכותי במערכת : גורמים בולטים שעשויים לתרום הם שכר , סולמות קידום מקצועי , פיתוח מקצועי , תמיכה בהפחתת בעיות משמעת , ליווי מקצועי ומשוב , הוראה בכיתות קטנות , מתן זמן במסגרת העבודה לתכנון העבודה . במקביל יש לתת את הדעת לאיתור מורים שאינם מתאימים ולהוצאתם מהמערכת . פיתוח מקצועי באמצעות משוב עמיתים ולמידה הדדית : כלים הבאים בחשבון בהקשר זה הם : תצפית עמיתים ומשוב הדדי , שימוש בווידאו , צפייה וניתוח לאחר השיעור ( נדרשת הכשרה מיוחדת לשימוש נכון בכלים אלה ) , תכנון משותף של שיעורים תוך הסתייעות בידע המקצועי המיוחד לכל מורה וגיבוש ידע מצרפי של כלל המורים . פיתוח מקצועי במהלך עבודת המורה : רצוי שתכנית הפיתוח תהיה : 1 ) משותפת לכל צוות המורים בבית הספר בעת ועונה אחת ( למעט בנושאים פדגוגיים ספציפיים למקצוע מסוים או לשכבת גיל מסוימת ) 2 ) אינטנסיבית _ על ההכשרה להיות אינטנסיביות כלומר כזאת הדורשת מהמשתתפים השקעה רציפה של זמן ומאמץ למשך זמן ארוך 3 ) רלוונטית _ על ההכשרה להיות רלוונטית לפרקטיקה היום -יומית של המורה ולהתמקד בהוראה ובלימוד תכנים אקדמיים ספציפיים 4 ) כוללת מחויבות לטווח ארוך של המורים ליישום הנלמד 5 ) כזאת המשלבת את תוצרי ההכשרה בעבודה השוטפת של המורה 6 ) משולבת ומתואמת עם תכניות הפיתוח האחרות של בית הספר , ואם אפשר אף חלק ממערך מקיף של רפורמה בית - ספרית ולא מרכיב מבודד שאינו משתלב בתמונה הרחבה של מאמצי השינוי . 29 ראו באתר משרד החינוך הרפורמות ׳עוז לתמורה׳ ו ' אופק חדש ' לקידום המורה ומקצוע ההוראה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help