sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:169

פרופ׳ גוניק , סגן נשיא לשירותי טכנולוגיית המידע וראש תחום המידע באוניברסיטת , Case Western Reserve דיבר על גורמים הנדרשים לקידום למידה עמוקה , גורמים שאינם ייחודיים לעידן המידע אך הוא יכול לעזור בקידומם . פרופ׳ גוניק מנה את ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות והשווה ביניהן ( טלפונים חכמים לעומת מחשב אישי , חוזי ( וידאו ) , משחקים רציניים , ספרי לימוד דיגיטליים ורשתות חברתיות ) . הוא ציין שחלק ניכר מהלמידה מתרחש היום מחוץ לכותלי בתי הספר , וכדאי להיות ערים ומודעים לכל הנובע מכך . פרופ׳ מרשל ( מייק ) ס׳ סמית , חבר האקדמיה הלאומית לחינוך בארצות הברית , לשעבר תת - שר החינוך של ארצות הברית , ציין כי למרות העובדה שאין לאיש מושג איך ייראה החיבור בין הטכנולוגיה והחינוך בעשורים הקרובים , ברור שהוא יתרחש ויביא לידי תוצאות מהותיות . אף שהתקשוב אינו פתרון ראשוני אלא כלי עזר שימושי , על מערכות החינוך לפתח סטנדרטים לשימוש בטכנולוגיה וליישמם . פרופ׳ סמית מנה את התנאים ההכרחיים להצלחת מערכות חינוך , וכן מספר מערכות טכנולוגיות שמהמתרחש בהן אפשר להשליך על מערכת החינוך ( ספרי לימוד דיגיטליים , משחקים רציניים , קורסי מולטימדיה וכן שימוש משולב של מורים וטכנולוגיה ) . הוא הדגיש את מגבלות הטכנולוגיה , למשל בתחום ההוראה של התנהגות מוסרית , ערבות הדדית וכד׳ . הדברים שנשאו משתתפי מושב זה מובאים בחלק ד׳ של הדוח . במושב הסיום השתתפו שני דוברים . הראשון היה מנכ״ל משרד החינוך ד״ר שושני , שעמד ימים מעטים לפני פרישתו מהמערכת , ואשר לבקשתו הוקמה הוועדה . בדבריו תיאר ד״ר שושני את התהליך שעשה משרד החינוך בנושא שילוב טכנולוגיה בהוראה , תהליך הנלמד על ידי מדינות שונות בעולם , ואת אי - הוודאות שבה המשרד שרוי כיום . הוא הביע תקווה שיזמים שונים יציעו ויבצעו רעיונות שיצעידו את המערכת קדימה גם בתחום הטכנולוגי . את יום העיון סיכם ד״ר שמואל סתת , חבר הוועדה , שהיה מופקד על ארגון יום העיון ועל גיבוש תכניו . ד״ר סתת תיאר את התהליך שהוביל לגיבושו של יום העיון , שהוזמנו אליו נציגים ממגזרים שונים , בתקווה שמגזרים הנחשבים מצוינים יוכלו לסייע למערכת החינוך מניסיונם . ד״ר סתת תיאר את המשימה במונחים של שינוי ארגוני שבו המחשוב הוא כלי עזר ואמצעי , אך לא יעד בפני עצמו . הוא מנה כמה מהבעיות המעכבות מציאת פתרונות ויישומם , בהן : אי-ההסכמה על מטרות ויעדים משותפים לכל הגורמים המעורבים בתהליך במשרד החינוך , תסכול ממושך עקב היעדר הצלחות בעבר , התלות בפוליטיקה והתחלפות הממונים על המערכת מטעם השלטון , הדרישה להשיג יעדים מהירים שאפשר להצביע עליהם במקום פתרון עומק אטי ומובנה , וחוסר במחקר מובהק להוכחת ערכו של תקשוב בחינוך . עם זאת הציג ד״ר סתת תמונה אופטימית של מחויבות ציבורית רחבה לנושא החינוך ומוכנות של שכבות רבות בציבור להתגייס לגיבוש וליישום של פתרונות אמיתיים . להשערתו , פתרונות אלו יהיו פתרונות ״ישראליים״ הצומחים מהשטח ואינם מוכתבים כמדיניות מסודרת . ד״ר סתת הביע את תקוותו שמשרד החינוך יעשה בפועל לשיתוף פעולה בין - מגזרי לטובת החינוך . דברי הסיום והסיכום מובאים בחלק ה׳ של הדוח . את המצגות וצילומי הווידאו של ההרצאות מיום העיון אפשר לראות באתר היזמה . מומלץ לשים לב במיוחד להפניות הביבליוגרפיות החשובות במצגות שבאתר .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help