sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:167

הדברים שנשאו ד״ר רימון וד״ר ג׳ייקובס במושב זה מובאים בחלק א׳ של הדוח . בראש המושב השני ישב מר אלי הורביץ , שהציג את הגרסה העכשווית למימרה הידועה : חנוך לנער על פי דרכו . לדבריו קיימת כיום דרישה מהמורה וממערכת החינוך לחנך את הנערות והנערים בסביבה מתפתחת , טכנולוגית , לנצל את יתרונותיה ולהשתמש בה באופן מושכל . בישראל , אף שהיא מדינה קטנה יחסית , מתפתחת תעשייה טכנולוגית שכולה מוכוונת הישגים ויעדים חינוכיים . נציגים של יצרני תוכן פדגוגי - דיגיטלי העובדים בשנים האחרונות בשיתוף פעולה עם משרד החינוך השתתפו במושב והציגו בו את העשייה הייחודית שהם מפתחים ומיישמים , תוך התייחסות לשאלות אלו : כיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע להוראה המותאמת לצרכים וליכולות של כל תלמיד ? כיצד הטכנולוגיה בארץ יכולה לסייע לפיתוחם המקצועי ( המעשי ) של מורים ? כיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע למנהל בית ספר לנהל את ההוראה והלמידה ? כיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע להורים למלא תפקיד פעיל ומועיל בלמידה של ילדיהם ? כיצד השוק הפרטי והממשלה יכולים לסייע לעידוד תעשיית הטכנולוגיה בחינוך בישראל ולהסתייע בה ? מר שרון גרינברג , מנהל יחידת טכנולוגיות אינטרנט במרכז למו״פ והכשרה של רשת אורט ישראל , הציג את השותפות של המורים בפיתוח התוכן התוכני - פדגוגי של הרשת , את הפיתוח המקצועי של המורים , שעבר לרשת ומאפשר למורים ללמוד באופן גמיש מביתם , ואת מערכת הנתונים הממוחשבת והמקיפה שפיתחו באורט . רשת זו זמינה לכל הסגל המינהלי והפדגוגי , ומאפשרת לקבל נתונים בזמן אמת ולעצב לפיהם את מדיניות החינוך הבית -ספרית והכיתתית . כמו כן הרחיב מר גרינברג בדבריו על בית הספר העתידי _ מיזם שמפתחים בימים אלו ברשת אורט על מנת לתת מענה לצרכים הייחודים של בית הספר בעידן הנוכחי . גב׳ גילה בן הר , מנכ״לית מטח ( המרכז לטכנולוגיה חינוכית ) , תיארה בדבריה את האוריינות הדיגיטלית -ויזואלית החדשה המשמשת ללמידה מרחוק ומאפשרת יכולות חדשות ומגוונות , שבמסגרתן הלימוד והקריאה הופכים לתהליכים אקטיביים , מתאפשר שימוש בסימולציות המקרבות את הנלמד אל הלומד , מתאפשרת הוראה בעזרת מומחים , והילקוט המסורתי הופך לילקוט דיגיטלי . גב׳ בן הר הציגה את השינוי המתרחש בהרגלי הקריאה והכתיבה ואת הדרישות ששינוי זה מטיל על מורים ועל מפתחי תכנים דיגיטליים . כן הציגה את דרך המעקב הממוחשבת המאפשרת לקובעי התהליך החינוכי בבתי הספר להיעזר בנתוני המערכת החינוכית בזמן אמת . גב׳ שרית ברזלי , מנהלת מחלקת הפיתוח הפדגוגי של עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב . גב׳ ברזלי הציגה את מודל ״החדשנות המשבשת״ כגורם המסביר שינויים שמתחוללים בעידן התקשוב הנוכחי ואת השלכותיהם . החדשנות המשבשת החדשה מציעה פתרון של למידה והתייחסות פרטניות בהתאם לשונות שבין תלמידים , וגוררת פיתוח של פלטפורמות וכלים ליצירת תכנים לימודיים ופיתוח של רשתות וקהילות שיאפשרו למורים לשתף בתכנים אלו ( פלטפורמה כזו כבר קיימת בסנונית ) . את דבריה סיימה בהעלאת שאלות המחייבות התייחסות ושיש להן השפעה על ההתפתחות בשדה התקשוב החינוכי בארץ , בהן שאלת ההערכה של תכנים מתוקשבים , שאלת יכולתם של כלל המורים להשתלב בחדשנות ונושא זכויות יוצרים . הדובר האחרון במושב היה מר דובי וייס , המייסד הפדגוגי של ״עת הדעת״ והמדען הראשי של החברה . מר וייס עמד על הקשיים העומדים לפני המערכת ולפני המורים ביישום פדגוגיות מבוססות טכנולוגיה , ולאורם הסביר את מהות פעולתה של ״עת הדעת״ , המציעה פתרון כוללני ומקיף למערכת . פתרון זה מכיל תכנים בעלי היגיון פדגוגי , כלי תוכנה המאפשרים למורים להתבטא באופן ייחודי המתאים להם , ותוכנת ניהול המאפשרת לעדכן את בעלי התפקידים ולקבוע מדיניות פעולה לנוכח נתוני המערכת , בזמן אמת . את יישום הפתרונות הדגים וייס באמצעות סרטון .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help