sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:106

4 . 4 תמיכה מערכתית בהשגת המטרות מוצע כי תמיכתו של משרד החינוך בהשגת המטרות תבוא לידי ביטוי למשל בתחומים הבאים : תיעדוף מטרות ועדכונן ( ראו סעיף 4 . 4 . 1 שלהלן ) , שיפור נוסף באיכות ההוראה ( ראו סעיף , ( 4 . 4 . 2 שינוי באסטרטגיה של השגת המטרות ( סעיף , ( 4 . 4 . 3 הטמעת המטרות כמכלול ( סעיף , ( 4 . 4 . 4 תכנית לאומית לחינוך ( סעיף . ( 4 . 4 . 5 4 . 4 . 1 תיעדוף מטרות ועדכונן במערכת החינוך התמורות שחלו כתוצאה ממהפכת המידע ומהשינויים בתפיסות , באידאולוגיות ובדרכי החשיבה וההתנהגות הן משמעותיות ביותר בהיקפן ובהשלכותיהן על מערכת החינוך . עם זאת , ההתאמות שבוצעו במערכת החינוך בארץ לתמורות האלה עדיין אינן עונות על הנדרש . לאור הממצאים מומלץ להעמיד בראש סדר העדיפויות את חמשת הנושאים שלהלן 1 ) הקניית מיומנויות המאה ה - 2 21 ) שיפור ההישגים והאוריינות 3 ) קידום שוויון ההזדמנויות 4 ) חינוך להתנהגות חברתית נאותה 5 ) טיפוח של מה שמייחד כל אחת מהאוכלוסיות השונות של החברה הישראלית והבניית המשותף להן . בין המטרות נשואות מסמך זה יש כאלה שמופיעות כבר עתה בחוק חינוך חובה ( תיקון סעיף 2 משנת . 2000 ראו נספח 3 ) בנוסח כמעט זהה לאלה שנמנו בפרקים הקודמים . מטרות אחרות מופיעות בחוק באופן חלקי בלבד , ועוד אחרות אינן נזכרות בו כלל . לפיכך כדאי לשקול את האפשרות לתת ביטוי לשינויים המוצעים גם בדרך של שינויים בחוק . יש לציין כי בארצות שונות שונה נוסח החוק המגדיר את מטרות החינוך , תוך התאמתן לתמורות שחלו . להלן מספר דוגמאות : בניו - זילנד הוקמה בשנת 1989 רשות שתפקידיה , כפיפותה וסמכויותיה הוגדרו במסמך לאומי בנושא החינוך . מטרות החינוך נוסחו מחדש מתוך מגמה להתאים את מערכת החינוך לשוק החופשי ולתחרות ולהגדיל את ההזדמנויות החינוכיות של כל הקבוצות באוכלוסייה , בפרט של השכבות מעוטות - האמצעים . ואלה המטרות המרכזיות שהוגדרו במסמך : לעודד את התלמידים ולאפשר להם להגיע להישגים התואמים את שאיפותיהם וכישוריהם . ליצור מערכת לאומית להכרה בכישורים בתחום החינוך , מערכת שתשאף לאפשר לכל תלמיד את הסיכוי להמשך לימודים אקדמיים או מקצועיים , תוך יצירת תרבות של למידה לאורך החיים לפי הישגיו של כל תלמיד . לפתח תהליכים שיאפשרו הערכה של כל אחד על פי כישוריו , שאיפותיו וקצב התקדמותו ( . ( Ministry of Education , New Zealand , 2007 בין המטרות נשואות מסמך זה יש כאלה שמופיעות כבר עתה בחוק חינוך חובה בנוסח כמעט זהה לאלה שנמנו בפרקים הקודמים . מטרות אחרות מופיעות בחוק באופן חלקי בלבד , ועוד אחרות אינן נזכרות בו כלל .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help