sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:163

משרד המנכ "לית הוועדה המשרדית לפיתוח תכנית מערכתית בחינוך ערכי לקידום זהות יהודית , ציונית , ישראלית והומניסטית טליה נאמן אחד היעדים שהציב לעצמו שר החינוך , מר גדעון סער , בעת כניסתו לתפקיד בשנת 2009 היה לקדם את נושא החינוך הערכי במדינת ישראל . בשנת הלימודים תש״ע , במענה לבקשתו של השר , יזם מנכ״ל משרד החינוך דאז , ד״ר שמשון שושני , את הקמתה של ועדה לחינוך ערכי , לקידום הזהות היהודית , הציונית וההומניסטית ולשילוב כל הערכים האלה בתחומי הדעת . אל הוועדה זומנו נציגי המינהלים והאגפים במשרד ( וביניהם נציגי המזכירות הפדגוגית , המינהל הפדגוגי , כולל שפ״י , מינהל החינוך הדתי , ומינהל חברה ונוער , אנשי שדה , ראשי אשכולות ומנהלים , מפמ״רים , אנשי הערכה ומדידה ועוד ) . משימתה של הוועדה שפעלה במהלך השנים , 2010 - 2012 היתה לפתח מסגרת ארגונית שתשמש בסיס לבניית תכנית אב לחינוך ערכי . בראשית נקראה הוועדה בשם ״הוועדה לחינוך ערכי _ ׳מסע בשביל הערכים׳ לקידום זהות יהודית , ציונית והומניסטית״ , אך עם התרחבותה ועם שיתופו של המגזר הערבי , הורחב השם כך שיבטא את הזהות הישראלית בכללותה , וכיום היא נקראת הוועדה לקידום הזהות היהודית , הציונית , הישראלית וההומניסטית במערכת החינוך העל - יסודית בישראל . המסמכים והתכניות שמפיקה הוועדה עוברים עיבודים והתאמה בעזרת ועדת משנה נפרדת למגזר הערבי _ ״ועדת המשנה להתאמת התכנית לחברה הערבית״ . החידוש בתכנית זו הוא ההכוונה לשילוב אינטגרלי של חינוך ערכי בתחומי הדעת , בתכניות הייעוץ ובחינוך החברתי-קהילתי כאחד . הוועדה רואה את החינוך לערכים כמשולב בתוך תחומי הדעת השונים ולא כתחום דעת נפרד . מהלך שכזה חייב חשיבה חדשה ויצירתית , ולכן היה השיח החדש צריך להתקיים בין המינהלים והאגפים השונים של משרד החינוך ובתיאום עם מפקחי המחוזות ומורי בתי הספר . כל הגורמים האלה היו שותפים מלאים לשיח הזה . הוועדה מציגה מודל של ציר ערכי המתייחס לחינוך בכיתות ז׳ - י״ב תוך התייחסות לערכים המרכזיים ולאופן שילובם בכל תחומי הדעת הנלמדים בכל שכבה בהתאמה , בכלל זה בפעילויות החברתיות החוץ - בית - ספריות : כיתה ז׳ _ זהות אישית _ חוליה בשרשרת הדורות ; כיתה ח׳ _ זהות קבוצתית , קהילתית וסביבתית ; כיתה ט׳ _ להיות יהודי בישראל ובתפוצות ; כיתה י׳ _ להיות אזרח _ לקראת קבלת תעודת זהות ; כיתה י״א _ לחיות במדינה יהודית דמוקרטית ; כיתה י״ב _ לקראת אחריות אזרחית ולאומית . מודל זה שימש בסיס להתאמת ציר ההתייחסות למגזר הערבי , כך : כיתה ז׳ _ זהות אישית _ חוליה בשרשרת הדורות ; כיתה ח׳ _ זהות קבוצתית , קהילתית וסביבתית ; כיתה ט׳ _ להיות ערבים final _ opt . pdf http : // meyda . education . gov . il / files / owl / hebrew / alsederhayom / education _ presentation 45 http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Noar / TechumeiHaminhal / TechanimVetochniyoth / 46 tochnew . htm

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help