sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:58

. 2 גיוס התלמידים למשימות אתגריות תוך כדי תמיכה בהם באמצעות הדרכה , משוב ועידוד ותוך הנעתם להתבוננות והרהור בתהליכי הלמידה שלהם עצמם ובמצב ההבנה שלהם . . 3 הוראה תוך שימוש בדוגמאות לאופן שבו התלמידים יכולים לבצע הליך מסוים כדי לפתור בעיה , גיבוש המוטיבציה של התלמידים על ידי קישור נושאים לחייהם האישיים ולמוקדי העניין שלהם , גיוס התלמידים לעבודה משותפת על פתרון בעיה והסבת תשומת הלב לידע ולמיומנויות שהתלמידים הולכים ומפתחים . . 4 פיתוח מקצועי של מורים , שמכשיר אותם להשתמש בכלי שיח פוריים ( מהלכי שיח ספציפיים שתפקידם לסייע לתלמידים לגבש את חשיבתם , לתת לה ביטוי פומבי תוך קיום דיאלוג פורה ביניהם ) , כלים המטפחים מודעות לחשיבותו של השיח בכיתה . . 5 גיבוש תכנית לימודים שתאפשר למורים ולתלמידים מרחב לדון באופן מעמיק ובצורה משמעותית בנושאים נבחרים ותעודד אותם לדיון כזה ( גם אם בחלק מהמקרים משמעות הדבר היא צמצום בחלק מהנושאים הנכללים בתכנית ) . כמחצית מהתלמידים בארץ סבורים שבית הספר לא מכין אותם לעתיד ולא מקנה להם את המיומנויות הנחוצות כדי להשתלב בעולם התעסוקה של המאה ה - . 21 3 . 2 . 2 שימוש מיטבי בתקשוב אמצעי התקשוב שעשויים , בשימוש נכון , לסייע לתהליכי הוראה , למידה והערכה הם רבים ומגוונים , וכוללים רשתות חברתיות , תמונות , וידאו , מצלמות , טלפונים ניידים ומשחקי מחשב . אלה ועזרים נוספים מאפשרים למידה מרחוק ועשויים להשתלב גם בלמידה אפקטיבית בכיתה ( סלומון , . ( James & Pollard , 2010 ; 1996 עמדות מורים ותלמידים בעניין ההטמעה של אמצעי תקשוב בבתי הספר הן בדרך כלל חיוביות . ( Alexander & Armstrong ) 2010 מסקר שנערך בארץ על יד המרכז לטכנולוגיה חינוכית ( מטח ) בקרב מדגם מייצג של תלמידים בכיתות י״א - י״ב נמצא כי חצי מהתלמידים חושבים שבית הספר לא מכין אותם לעתיד ולא מקנה להם את המיומנויות הנחוצות כדי להשתלב בעולם התעסוקה של המאה ה - 21 ( מרכז לטכנולוגיה חינוכית , . ( 2010 ממצא דומה מעלה כי % 40 בלבד מתלמידי בית הספר היסודי מדווחים על שימוש בתקשוב לצורכי הוראה ולמידה בבית הספר ( ראמ״ה ומשרד החינוך , _ 2012 חלק ב׳ ) . מסקר אחר של מטח עולה כי קרוב למחצית התלמידים מזהים את היתרונות שבהוראה , למידה והערכה מתוקשבות ללימוד הנושאים החשובים אישית ולשיפור ההישגים ( מרכז לטכנולוגיה חינוכית , . ( 2011 מחקר אחר בדק עמדות כלפי הכנסת תוכנה לבית הספר ומצא שהסגל החינוכי ספקני אמנם לגבי 19 מוצע לעיין גם באתר התכנית הלאומית לתקשוב ( מינהל מדע וטכנולוגיה ) . התכנית הוצגה בין השאר ביום עיון שקיימה הוועדה בנושא פדגוגיה בעידן המידע . לדיווח מיום העיון ראו נספח . 5

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help