sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:161

מציאות דינמית ומשתנה ותכשיר אותם לחיים במאה ה - . 21 במיוחד מעוניין המינהל להכשיר כוח אדם מיומן המסוגל לתת מענה ראוי לצרכים העדכניים של התעשייה והצבא . מעבר להשקעה בתלמידים המינהל מעוניין להטמיע את השינויים הטכנולוגיים המתאפשרים בעקבות המהפכה הטכנולוגית _ בתהליכי הוראה , למידה והערכה בסביבה פדגוגית עדכנית . בתקופת כהונתו של שר החינוך מר גדעון סער ובעידודו , הוביל מינהל מדע וטכנולוגיה שלוש תכניות לאומיות שהן חלק מיעדי המשרד : שיפור הידע וההישגים במדע וטכנולוגיה , התאמת מערכת החינוך למאה ה - 21 וחיזוק החינוך הטכנולוגי . במישור החברתי משתלבים יעדי המינהל למדע ולטכנולוגיה ביעדים המרכזיים של מערכת החינוך , ומתמקדים גם בצמצום פערים חברתיים ובניעות חברתית , כך שהשימוש בטכנולוגיות מתקדמות יגיע באופן שווה ומספק לכלל אוכלוסיית התלמידים . אחת התכניות המרכזיות שמפעיל המינהל היא תכנית התקשוב הלאומית המיושמת במערכת החינוך החל משנת תשע״א . תכנית זו היא חלק מהתכנית הכללית להתאמת מערכת החינוך למאה ה - , 21 ומטרתה להנהיג פדגוגיה חדשנית בבתי הספר תוך הטמעת טכנולוגיה מתקדמת . השירות הפסיכולוגי - ייעוצי ( שפ " י ) תפקידו של אגף השירות הפסיכולוגי - ייעוצי הוא להעניק שירותים פסיכולוגיים ושרותי ייעוץ חינוכי לתלמידים , להורים ולאנשי החינוך העובדים במערכת על מנת לקדם את התפתחותו של כל תלמיד , לדאוג למיצוי הפוטנציאל החבוי בו ולהעניק שירותי טיפול וייעוץ פרטניים ישירות לתלמידים המצויים במצבים שבהם קיימים גורמים הפוגעים בהתפתחותם התקינה . עבודתו של שפ״י מונחית על ידי הגישה המערכתית הרואה את הפרט כחלק ממכלול מערכות חברתיות רבות : המשפחה , הכיתה , בית הספר והקהילה . אי לכך עוסק שפ״י בארבעה היבטים מרכזיים המשפיעים על התפתחות מערכת החינוך והפרט המתפקד בה : ההיבט האישי , ההיבט המערכתי של המסגרת החינוכית , ההיבט של תהליכי למידה והוראה וההיבט המשפחתי והקהילתי . הנהלת שפ״י מסייעת לקובעי המדיניות במשרד החינוך לקבל החלטות המכוונות לטובתו של הילד ולבריאותו הנפשית בתוך כל מסגרות הייחוס הללו . יותר ממחצית הפעילות של שפ״י ממוקדת באוכלוסייה הכללית . מעבר לכך מטפל שפ״י גם באוכלוסיות מצוקה ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים שונים ( כולל אוכלוסיות של תלמידים מצטיינים ) . עם השינויים המתרחשים במבנה החברה הישראלית ותפקודיה , זיהה שפ״י השתנות בצורכי התלמידים והתאים את עבודתו לשינויים אלו . עיקר התחומים שבהם אופיינו שינויים המחייבים התאמת הפעילות של שפ״י הם : משבר ערכים וסמכויות , מתח ביטחוני וחשיפה של ילדים ובני נוער למצבי חירום שונים , פערים חברתיים על בסיס סוציו - אקונומי , לאום , מוצא , פערים לימודיים וכן החמרה בתופעות סיכון כמו אלימות , שימוש בסמים ואלכוהול , 42 תקציר ההרצאה שנשא ד״ר עופר רימון , ראש מינהל מדע וטכנולוגיה על תכנית התקשוב הלאומית , במסגרת יום עיון שערכה היזמה למחקר יישומי בחינוך בנושא פדגוגיה בעידן המידע מופיע בקישורית : http : // education . academy . ac . il / hebrew / PublicationsList . aspx ? AreaID = 15 & FromHomepage = false 43 פרטים על שפ״י ניתן למצוא בקישורית : http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Shefi / mediniyut / Odot / Odot . htm 44 האגף כפוף למינהל הפדגוגי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help