sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

התנהגות חברתית נאותה . מכאן שאימוץ ההמלצות שהובאו בסעיפים הקודמים _ שילוב אסטרטגיות של ״למידה מעמיקה״ ו״הערכה - לשם - למידה״ , הסתייעות בטכנולוגיות עדכניות , סיוע מיוחד לתלמידים נזקקים ועוד כיוצא באלה _ הוא הפתרון הטבעי להפחתת בעיות משמעת ואלימות . כולם שותפים : אקלים בית - ספרי המתאפיין בתחושת שייכות וקהילתיות מייצר סביבה פחות אלימה . אווירה של אמון ושיתוף בין התלמידים לצוות המורים וכן שיתוף הורים בנעשה בבית הספר , במיוחד בכל הקשור לבנם או לבתם , תורמים אף הם . כלים ספציפיים שמוצע לשקול שימוש בהם : נוכחות הורים בחצר בית הספר , דו - שיח בין תלמידים למורים בנוגע לבעיות המתעוררות בבית הספר ופתרונן , מתן סמכויות למועצת התלמידים , שילוב תלמידים בפעילות בקהילה שמחוץ לבית הספר ושיתוף גורמים קהילתיים כמו תנועות נוער , מינהלים קהילתיים ובתי אבות בבתי הספר . ביטחון אישי : מוצע להמשיך ולפתח כישורי מורים להתמודדות עם תופעת האלימות , לבצע פעילות למניעת אלימות רב - מערכתית שתהיה משולבת ומתואמת בין הרשות המקומית , משרד הרווחה , הרשות למלחמה בסמים , צוות בית הספר וההורים . כן מוצע לקדם את שיקומם של תלמידים הסובלים מבעיית אלימות חריפה , לטפל בהם במסגרת בית הספר אך גם להרחיב ולהוסיף מסגרות חינוכיות לשהות לזמן קצר , וכן מוסדות לטיפול ושיקום . בדרך כלל תלמיד המתעניין בשיעורים , מאמין ביכולותיו , עובד בסביבה שמאתגרת אותו , מתאימה לעולמו ומעשירה אותו הוא תלמיד שמגלה התנהגות חברתית נאותה . אקלים בית - ספרי של תחושת שייכות וקהילתיות תורם ליצירת סביבה פחות אלימה . פעילות מערכתית למניעת אלימות חייבת להיות מתואמת עם הרשות המקומית , משרד הרווחה , הרשות למלחמה בסמים , צוות בית הספר וההורים . הוועדה ממליצה להעמיד בראש סדר העדיפויות של המערכת את המטרות האלה : הקניית מיומנויות המאה ה - , 21 שיפור ההישגים והאוריינות , קידום שוויון ההזדמנויות , חינוך להתנהגות חברתית נאותה , טיפוח הייחוד של כל אחת מהאוכלוסיות והבניית המשותף להן . תמיכה מערכתית בהשגת המטרות מוצע כי תמיכתו של משרד החינוך בהשגת המטרות תתמקד בראש ובראשונה בנושאים אלו : 1 ) תיעדוף מטרות ועדכונן 2 ) שיפור נוסף באיכות ההוראה 3 ) שינוי באסטרטגיה של השגת המטרות 4 ) השגת המטרות כמכלול 5 ) תכנית לאומית לחינוך . תיעדוף מטרות ועדכונן במערכת החינוך התמורות שחלו כתוצאה ממהפכת המידע ומהשינויים בתפיסות , באידאולוגיות ובדרכי החשיבה וההתנהגות הן משמעותיות ביותר בהיקפן ובהשלכותיהן על מערכת החינוך . משרד החינוך נערך ומגיב לתמורות על ידי תכניות רחבות , אך לפי המקורות לעיל נראה שההתאמות עדיין אינן עונות על הנדרש , וזאת בעיקר בתחומים הבאים : 1 ) הקניית מיומנויות המאה ה -21 2 ) שיפור ההישגים והאוריינות 3 ) קידום שיוויון ההזדמנויות 4 ) חינוך להתנהגות חברתית נאותה 5 ) טיפוח המייחד כל אחת מהאוכלוסיות השונות של החברה הישראלית והבניית המשותף להן .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help