sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:55

המבוססות על הרצאות . מחקרים אלו העלו כי הדרך שבה הוגדרו מטרות הלמידה ואופן ההערכה של מידת השגתן השפיעו על הממצאים בשאלת יעילותן של השיטות השונות שנבחנו . כאשר מטרות הלמידה הוגדרו במונחים של שליטה בידע והערכת ההישגים התמקדה בזיכרון לטווח קצר , השיטות המסורתיות התבררו כיעילות יותר , אולם כאשר הערכת הידע התמקדה בזיכרון לטווח ארוך _ בין 12 שבועות לשנתיים _ נרשמה יעילות רבה יותר בשיטות החדשות דווקא . זאת ועוד : השיטות החדשות היו יעילות יותר גם כאשר המטרות הוגדרו במונחים של העברת תוצרי הידע ויישומם בנסיבות שונות מאלה שבהן נרכש . ועדת המומחים האמריקאית הגיעה גם היא למסקנות המחייבות שינוי בגישות הלימוד המסורתיות לצורך השגת מטרות מסוג זה ( . ( NRC , 2012 לפי מסקנות הוועדה הדרך להשגת המטרות האלה _ של הקניית יכולת להעביר את תוצרי הידע וליישמם לטווח זמן ארוך ובנסיבות שונות _ היא ״למידה מעמיקה״ . למידה מעמיקה מוגדרת כתהליך המתבצע בשני מישורים : 1 ) תהליך קוגניטיבי פנימי תוך - אישי , שבא לידי ביטוי במיומנויות כגון גמישות , יזמה , הערכת שונות , גיוון ומטא - קוגניציה ו - 2 ) תהליך אינטראקטיבי חיצוני , שבא לידי ביטוי במיומנויות בין - אישיות כגון תקשורת , שיתוף פעולה , אחריות ופתרון קונפליקטים . יש לציין שאף כי הבסיס המחקרי של התהליך האינטראקטיבי החיצוני פחות מפותח מזה של הקוגניטיבי הפנימי , הוועדה רואה חשיבות בשני התהליכים כאחד ( . ( NRC , 2012 נמצא כי בשיטות הקשורות ל "למידה המעמיקה " ניתן להשיג תוצאות טובות הן מבחינת היכולת להעברה של ידע ( בתוך אותו מקצוע לימודים ) והן ביישום של הידע לאורך זמן ובנסיבות שונות . למידה מעמיקה מתבצעת בשני מישורים : קוגניטיבי תוך - אישי וחברתי בין - אישי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help