sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:158

אוכלוסיית היעד ומסגרות הפעולה של המינהל הן בני נוער ותלמידים גילאי כיתות ז׳ - י״ב , עובדי חינוך ונוער בבתי הספר ובמסגרות החוץ - בית - ספריות , מסגרות חינוך בלתי פורמליות : תנועות הנוער , מתנ״סים ועוד . פעילות המינהל מתבצעת בכל מערכת החינוך _ הפורמלית והבלתי פורמלית _ במגזר היהודי הממלכתי והממלכתי דתי , במגזר הערבי , הדרוזי , הצ׳רקסי והבדווי . בניית התכניות נעשית בהתאמה למגוון האוכלוסיות , וחלקן מתורגמות לערבית . במסגרת בית הספר החינוך החברתי - ערכי מכוון לקידום המטרות , בשאיפה לשלב את החינוך הערכי גם בתחומי הדעת . במסגרות הקהילתיות המינהל מקדם את תרבות הפנאי , בשיתוף פעולה ובשותפויות עם נציגי הרשויות המקומיות , עם גורמים בקהילה ועם גורמים במגזר הציבורי והעסקי . מינהל חברה ונוער מורכב מארבעה אגפים מרכזיים : האגף החברתי - קהילתי , תלמידים ונוער _ פועל לטיפוח הפרט , לחיזוק מצוינות ערכית , חברתית , קהילתית ואזרחית ולעיצוב אורח החיים הבית - ספרי , הקהילתי והרשותי , על מנת להכין את בני הנוער לחיי קהילה וחברה פעילים ולהיותם אזרחים אכפתיים ומעורבים . אגף של״ח ( שדה , לאום , חברה ) וידיעת הארץ _ פועל לחזק בקרב בני הנוער את אהבת הארץ ואת תחושת ההשתייכות אליה , להעמיק בהם את הכרת הארץ , נופיה וערכי הטבע שלה ואת הידיעות במורשתה ההיסטורית והתרבותית , במפעל הציוני ובתקומת מדינת ישראל , ולטפח בהם את האחריות ואת המחויבות כלפי סביבתם וכלפי נוף מולדתם . אגף קידום נוער _ מטפל בבני נוער בסיכון , גילאי 18 - 14 שנשרו ממסגרות החינוך הפורמליות ( ״נשירה גלויה״ ) או שמתקשים לתפקד בהן ולהסתגל אליהן ( ״נשירה סמויה״ ) . האגף נותן מענה לבני נוער אלו באמצעות מסגרות לימוד משלימות , באמצעות הכשרה מקצועית ובאמצעות טיפוח מיומנויות להסתגלות ולהשתלבות בחברה . אגף תכנים , תכניות , הכשרה והשתלמויות _ הוא אגף בין - תחומי , האחראי על פיתוח תכניות ועל הטמעתן , על תכנון מערכי הכשרה והשתלמויות ועל מחקר והערכה . האגף בוחן תאוריות ומחקרים חדשים ומיישמם בהתאם ליעדים ולצרכים . מינהלת המסעות לפולין _ אחראית לתכניות מסע של בני הנוער לפולין בהיבט הפדגוגי והארגוני כאחד : בניית תכניות המסע , הכשרת מדריכים ומורים מלווים , מתן הנחיה וסיוע לבתי הספר בהכנת התלמידים לקראת המסע ובעיבוד ההתנסות עם השיבה הביתה . הפדגוגיה במינהל היא אקטיביסטית - חברתית , והיא מחוללת תהליך של למידה חברתית . המתודה היא של למידה בהתנסות , ביצירת חוויה , ביצירת אפשרויות להתנסות , ביישום ערכים חברתיים כגון התנדבות ובעיבוד רפלקטיבי של ההתנסות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help