sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:101

כיום וערובה למיצוי רב יותר של הפוטנציאל הטכנולוגי העדכני כחלק משיטות הלימוד . תכנית לקידומו האישי של כל תלמיד : קידום משוב אישי קבוע תוך הערכה - לשם-למידה , המתבצעת תוך איסוף נתונים על הלמידה , פירושם והסקת מסקנות לגבי מידת השגתם של יעדי ההוראה . יש צורך בביצוע הערכה - לשם - למידה ובמתן משוב מתמשך , עקבי , רציף , ספציפי לתלמיד וממוקד בהנחיות פרטניות כיצד להשתפר . ציפיות גבוהות : ציפייה למסוגלות של התלמיד להצליח , עידוד התלמיד לקביעת סטנדרט אישי גבוה ובחירת מסלול לימודים בהתאם . הציפייה של צוות המורים והנהלת בית הספר להצלחה ולהישגים חייבת לבוא לידי ביטוי בעידוד ללמידת תחומים ומקצועות יוקרתיים , במידת האפשר מבחינת התלמיד , וכן בעידודה וגיבושה של תחושת מסוגלות עצמית ריאלית לתלמידים , ובמעקב רציף אחר התקדמותו של כל תלמיד . למידה מעמיקה ראוי שתכלול דיאלוג אקדמי פורה , משותף , פתוח וחקרני והטמעה מואצת של טכנולוגיות חדשות , תומכות - למידה , שתצמצמנה את הפער בין הסביבה שבה התלמיד חי לבין סביבת הלימוד שלו בבית הספר . כדי לצמצם פערים באוכלוסיית התלמידים יש להמשיך ביישום מדיניות של השקעת משאבים רבים יותר באוכלוסיות חלשות . אם מערכת החינוך תזהה מורים יעילים ותצליח להפנות אותם לבתי ספר המשרתים אוכלוסיות חלשות , יהיה בכך כדי לצמצם את אי - השוויון הנובע ממשתני רקע משפחתי . 4 . 2 . 2 שוויון הזדמנויות וצמצום פערים ( ההמלצות בסעיף זה נשענות על ידע אמפירי ראשוני ) הפערים החברתיים והכלכליים בין האוכלוסיות השונות , בארץ ובעולם , הולכים וגדלים . בין הסיבות להתרחבות הפערים בהכנסות יש למנות את הקפאת העלייה בשכר המשפחות מעוטות - האמצעים , טכנולוגיות חדשות המביאות לשכר גבוה יותר לאנשי מקצוע שרובם ממעמד מבוסס כלכלית , הפרטה ומיקור - חוץ למדינות שבהן שכר העבודה נמוך , על חשבון עובדים מקומיים ממעמד נמוך , ריבוי משפחות חד - הוריות שמצבן הכלכלי גרוע יחסית . במקביל להרחבתו של פער ההכנסות בין משפחות מבוססות לבין משפחות מעוטות -אמצעים מתרחב גם הפער בהישגיהם של הילדים ובהשכלתם ועקב כך מחמירים גם הפגיעה בשוויון ההזדמנויות של התלמידים , בעיקר אלה מהשכבות מעוטות - האמצעים , ואי - מיצוי היכולות המיוחדות והשונות של כל תלמיד . סך הגורמים שתוארו מחולל תהליך של מעגל קסמים שלילי _ יצירת פערים ברמת החינוך בין המעמדות , הגורמת להקטנת יכולת ההשתכרות של ילדי הדור הבא , המביאה להגדלת אי - השוויון בהכנסות , שגורם להתרחבות נוספת בפערי החינוך . המלצות – שינוי בהקצאת משאבים שינוי בהשקעת משאבי תקציב וכוח אדם : על מנת לצמצם פערים בין האוכלוסיות אין די במעבר מאי - שוויון לשוויון בחלוקת המשאבים . מוצע לאמץ מדיניות של השקעה רבה יותר באוכלוסיות מעוטות - אמצעים , לפי צורכי התלמידים והקהילות . יש מקום לחשוב על תוספות דיפרנציאליות של משאבים כספיים לרשויות ועל תוספת

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help