sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:52

טיפוח המיוחד לאוכלוסיות השונות והבניית המשותף להן הבעיה : החברה הישראלית מאופיינת בריבוי של תת - חברות ותרבויות נבדלות זו מזו ובמידה רבה אף מנוכרות זו לזו . המטרה : טיפוח המייחד כל אחת מהאוכלוסיות השונות בחברה הישראלית , תוך הבניית המשותף לכלל מרכיביה _ הקניית ידע , שפה , תרבות , היסטוריה ומורשת הייחודיים לכל אוכלוסייה , מעורבות ותרומה לקהילה ולחברה הישראלית ככלל . בפרק זה נאסף חומר אמפירי על כל אחת מהמטרות שהוגדרו . נעשה מאמץ לענות ככל הניתן על השאלות הבאות : מה המשתנים היכולים לסייע במימוש המטרה ? מה המשתנים שיש בהם כדי להקשות על השגת המטרה ? האם יש קשר בין השגת מטרה אחת למימוש מטרות אחרות , ואם כן מה מהות הקשר ? החומר האמפירי שנאסף ונסקר כדי לענות על שאלות אלו נחלק לשלושה סוגים : 1 ) מחקר ֵ י -על או סקירות מסכמות של מחקר מהשנים האחרונות 2 ) מחקרים בודדים שיש להם ערך מוסף משמעותי 3 ) מחקרים מיוחדים להקשר הישראלי . במרבית הסעיפים נעשה מאמץ להגיע למחקרי - על או לסקירות מסכמות ולעבות אותם במחקרים בודדים שיש בהם עניין מיוחד וכן במחקרים שעשויים לתרום להבנת המיוחד במערכת החינוך בישראל . בסעיף 3 . 6 הדגשים שונים משתי סיבות : האחת היא שסעיף זה עוסק בטיפוח האוכלוסיות השונות בישראל והבניית המשותף להן ולכן , מטבע הדברים , שמנו בו דגש רב יותר על הצגת המחקרים הרלוונטיים לניסיון הישראלי . השנייה היא שבמרבית הנושאים הנדונים בו טרם התגבש בסיס מוצק של ידע , והמחקר הבינלאומי הרלוונטי ברובו ראשוני . כלל החומר האמפירי משלושת הסוגים האלה ( מחקרי - על , מחקרים שיש בהם עניין מיוחד וכאלה הרלוונטיים במיוחד לארץ ) סווג בנפרד לגבי כל נושא בהתאם לרמת הביסוס המחקרי שמצאנו בעת כתיבת המסמך : 1 ) חומר שיש לגביו בסיס אמפירי ראשוני 2 ) חומר שיש לגביו בסיס אמפירי חלקי 3 ) חומר שיש לגביו בסיס אמפירי מוצק . פרק זה דן במשתנים שיכולים לסייע במימוש מטרות החינוך , ובאלה המקשים על מימושן . כן יש בו התייחסות לשאלה אם יש קשר בין השגת מטרה אחת למימוש מטרות אחרות . הבסיס האמפירי לפרק זה מורכב ממחקרי - על או סקירות מסכמות , מחקרים בודדים בעלי ערך מוסף רלוונטי ומחקרים מיוחדים להקשר הישראלי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help