sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:99

. 4 המלצות פרק זה יעסוק 4-ב . 2 חינוך לחברה של דעת 4 . 3 חינוך לחברה של תרבות 4 . 4 תמיכה מערכתית בהשגת המטרות 4 . 1 הקדמה התמורות שחלו כתוצאה ממהפכת המידע , מהשינויים בתפיסות , באידאולוגיות , דרכי החשיבה וההתנהגות הן משמעותיות ביותר בהיקפן ובהשלכותיהן על מערכת החינוך . עם זאת , ההתאמות שבוצעו במערכת החינוך בארץ לתמורות האלה אינן עונות עדיין על הנדרש ( חן , ; 2004 מטח , ; 2010 סולומון , . ( 2012 כך שהמהפכה העיקרית עדיין לפנינו . בפרקים הקודמים נוסחו חמש מטרות שעל סמך ממצאים אמפיריים , יש צורך דחוף להעמידן בראש סדר העדיפויות ולשנות את אופן ההיערכות להשגתן . בפרק הנוכחי נעסוק בהמלצות לקידום מימושן של המטרות הללו . חלק מן ההמלצות נובע ישירות מהממצאים שנסקרו , וחלקן משקף רעיונות שהעלו חברי הוועדה על סמך עיון בממצאים . יש לציין כי בעת ניסוח ההמלצות הובאו בחשבון , במידת האפשר , המגמה להתמקד בממצאים שנתבררו כמשמעותיים , נשענים על ידע מבוסס ואיתן וחד - משמעיים בכיווניהם . כן הובאו בחשבון הסקירות והדיווחים על פעולות משרד החינוך המבוצעות כבר עתה ( כמפורט בנספחים לדוח זה ) . ההמלצות שלהלן נוגעות לשלושה תחומים : חינוך לחברה של דעת חינוך לחברה של תרבות תמיכה מערכתית בהשגת המטרות בפרקים הקודמים נוסחו חמש מטרות שיש להעמיד בראש סדר העדיפויות בחינוך – הקניית מיומנויות המאה ה - , 21 שיפור ההישגים והאוריינות , קידום שוויון ההזדמנויות , חינוך להתנהגות חברתית נאותה , טיפוח המייחד כל אחת מהאוכלוסיות בישראל והבניית המשותף להן . הפרק הבא יעסוק בהמלצות לקידום המטרות האלה . האתגר המרכזי של המערכת הוא להבטיח שבעקבות התמורות שנבעו ממהפכת טכנולוגיית המידע , בית הספר יקנה לתלמידיו את מיומנויות המאה ה - . 21 26 ראו גם נספח 1 תרשים 3 ״שינויים עיקריים שיחולו עם יישום ההמלצות בתפקידי התלמיד , המורה , בית הספר , משרד החינוך״ .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help