sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:97

לסיכום : שני המודלים שלגביהם יש כיום ממצאים משמעותיים הם יוזמות ברמה המקומית ורפורמות ברמה הממלכתית . לשני המודלים הצלחות מסוימות . המכשולים המשמעותיים ביישום רפורמות ברמה הממלכתית בחינוך הם : 1 ) סדר יום פוליטי שאינו מאפשר טווח זמן ארוך הנדרש למימוש הרפורמות 2 ) התנגדות ברמת השדה 3 ) היעדר תשתית תאורטית ואמפירית מספקת 4 ) חוסר תיאום בין מחלקות שונות במשרד החינוך בביצוע פעולות הקשורות לרפורמה 5 ) שילוב לא מספיק של המורים בתהליך , בכלל זה חסצ רים בהכשרתם 6 ) התאמה לא מספקת _ של תכניות הלימוד ויישומי המחשב ליעדים . משתנים מרכזיים שעשויים לתרום להצלחת רפורמה הם : 1 ) שיתוף פעולה בין משרד החינוך , הרשות המקומית , מנהלים , מורים , תלמידים והאקדמיה 2 ) מנהיגות אישית של מנהלי בית ספר 3 ) הע צ מה ושיתוף של מורים 4 ) תכנית פעולה מתוקצבת ומתואמת לזמן ארוך 5 ) מימוש כלל המטרות בעת ועונה אחת , תזמון שיאפשר תמיכה של מטרה אחת בשנייה . יחסית למודלים אחרים של הפרטה ושל רפורמות ברמה ממלכתית , לשינויים שפותחו במסגרת אקדמית או ביזמה של מנהיגות אישית יש הצלחה בהפצת השינוי ושמירתו לאורך זמן , אך השפעתם על המערכת בכללותה מזערית .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help