sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:49

. 3 מטרות חינוכיות ואופן השגתן פרק זה יעסוק ב- 3 . 2 מיומנויות המאה ה -21 3 . 3 אוריינות והישגים 3 . 4 שוויון הזדמנויות 3 . 5 התנהגות חברתית נאותה 3 . 6 טיפוח המיוחד לאוכלוסיות השונות והבניית המשותף להן 3 . 7 האיכות המקצועית של המורים 3 . 8 תרומת המנהל כמנהיג 3 . 9 משרד החינוך ותרומתו להשגת המטרות הוועדה בחרה להתמקד בבעיות הנוגעות לחינוך לחברה של דעת ( הקניית מיומנויות המאה ה - , 21 ידע ואוריינות , הישגים לימודיים ) ובבעיות הנוגעות לחינוך לחברה של תרבות ( התנהגות חברתית נאותה , טיפוח המייחד כל אחת מהאוכלוסיות השונות והבניית המשותף להן ) . 3 . 1 הקדמה בפרק הקודם פורטו תמורות שחלו במערכת החינוך ובסביבתה ואשר משפיעות על תפקודה , ובסיכום סעיפיו השונים הוצגו בעיות דוחקות הדורשות מענה . הוועדה בחרה להתמקד במטרות שהשגתן _ אם להסתמך על ספרות עדכנית שתוצג בסעיפים הבאים _ עשויה לתת פתרון לבעיות אלו . הבעיות נוגעות לחינוך לחברה של דעת ( הקניית מיומנויות המאה ה - , 21 ידע ואוריינות , הישגים לימודיים ) ולחינוך לחברה של תרבות ( התנהגות חברתית נאותה , טיפוח של המאפיינים המייחדים כל אחת מהאוכלוסיות השונות והבניית המשותף להן , טיפוח המיוחד והשונה לכל מרכיב באוכלוסיה ) . בחירה זו ניזונה מההכרה בחשיבות שני ההיבטים האלה _ חינוך לדעת וחינוך לתרבות _ כהכנה לחיים ולהשתלבות בחברה המודרנית התובענית . חינוך לחברה של דעת מחייב הוראה שמשלבת מיומנויות עם ידע , כי ללא מיומנויות , הלמידה מסתכמת בזכירה , שינון עובדות והתנסות פסיבית . מטרת הלמידה במאה ה - 21 היא טיפוח תלמידים שנוטלים סיכונים אינטלקטואליים וכן טיפוח קהילות בית - ספריות שבהן כל אחד יכול ללמוד . בהשוואה לעבר עומדים לרשות התלמידים במאה ה - 21 כלים טובים יותר , המאפשרים להם למצוא , לרכוש ואפילו ליצור ידע במהירות רבה יותר מקודמיהם . טיפוח הידע והמיומנויות של התלמידים באמצעות הכלים הפדגוגיים , הטכנולוגיים והאחרים העומדים לרשותם צריך אפוא להיות יעד מרכזי של מערכת החינוך . יעד זה חשוב במיוחד על 15 ראו גם נספח מס ' 1 תרשים 2 ״מטרות חינוך הנגזרות מהתמורות ומשתנים תומכים״ .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help