sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:151

עיון באסופה מעלה שאלות רבות , בהן : צרכיו של מי קודמים : צורכי היחיד , המשק , החברה , הלאום , המדינה ? האם יש סתירה בין הערכים השונים ? האם יש סתירה בין חינוך לערכים לבין הישגים לימודיים ? אילו ערכים חשובים יותר ? כיצד מכריעים בין ערכים מתנגשים ? מי קובע ? באיזה אופן יש לחנך לערכים אלו ? מה הבסיס העובדתי לטענות בדבר חשיבותם של ערכים ודרכי החינוך הערכי ? מה תרומתו האפשרית והממשית של המחקר בנושא ? כיצד צריך להתנהל השיח החינוכי - ערכי ? אנו מאמינים שדיון ביקורתי ורציני בשאלות אלו יסייע בהתפתחותה של השפה החינוכית החדשה שהזכיר השר בנאומו ואשר רבים מהעוסקים בחינוך כיום מבקשים אותה . דיון זה עשוי להניב כיווני פעולה פוריים לאנשי חינוך שמבקשים להתמודד עם אתגרי העולם המשתנה . אנחנו בטוחים שהאסופה תתרום לקידום הדיון החשוב הזה . דרך נוספת לעיין באסופה היא לראותבה מסמך שמייצג קשת רחבה של עמדות בשיח החינוכי - ערכי בישראל . ניתן לחקור את השיח הזה כדי ללמוד את איכויותיו ואת גבולותיו . כך עשו סובינסקי , קנדל ולפסטיין במאמר האחרון בחוברת , ובו הם מסכמים ומנתחים את המאמרים באסופה , ומבקשים להאיר מזווית ראייה נוספת את הנושאים הנדונים בדפי האסופה , את הנושאים המובלעים והמונחים כמובנים מאליהם , ואת הנושאים שבולטים דווקא בהיעדרם ( יש לזכור כי אין סיבה להניח שניירות העמדה מייצגים את כלל הדעות בחברה הישראלית , וכי הניתוח ממפה את כלל השיח החינוכי - ערכי בארץ ) . העשרת השפה החינוכית והרחבת תכניה יושגו לא רק באמצעות אסופת מאמרים , מגוונת ככל שתהיה , אלא _ ובעיקר _ על ידיכם , הקוראים . אתם שתפרשו , תגיבו , תהגו בדברים ותמשיכו את הדיון הלאה בקרב אנשי חינוך , מתווי מדיניות והחברה כולה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help