sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

בתום דיוניה ולאחר איסוף וניתוח של חומר אמפירי נוסף גיבשה הוועדה מסמך מסכם ובו המלצותיה . המסמך מציג תמונה של תמורות שחלו בחברה הישראלית בשלהי המאה הקודמת ובראשית המאה הנוכחית , בוחן את השלכותיהן על מטרות מערכת החינוך ומעלה המלצות הנובעות מתמורות אלו . הוועדה הנוכחית אינה הראשונה שעסקה בזווית זו או אחרת של השינויים הנדרשים במערכת החינוך ובהתאמתה לצורכי המאה ה - . 21 בשנים האחרונות פעלו במשרד החינוך כמה וכמה גורמים שביצעו עבודות חשובות ומקיפות הנוגעות למערכת החינוך בישראל כמכלול ( למשל התכנית הלאומית לחינוך ( 2005 ) של כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל ( ״ועדת דוברת״ )) או נוגעות למרכיביה השונים ( למשל שתיים מהוועדות בראשותה של פרופ׳ מרים בן-פרץ : בגרות _ , 2000 דין וחשבון הוועדה לבדיקת המתכונת של בחינות הבגרות והגמר ( , ( 1994 והכשרת המורים בישראל בתמורות הזמן _ דוח הוועדה לבדיקת הכשרת המורים בישראל . משרד החינוך התרבות והספורט , ירושלים ( . (( 2001 תוצרי הוועדה שלנו אינם באים כמובן במקום פירות עמלן של מי מן הוועדות האלה . הוועדה שלנו התמקדה במידע תאורטי ואמפירי שהצטבר בשנים האחרונות בנושא התמורות שחלו בעשורים האחרונים , במטרות מערכת החינוך הנובעות מהן ובמשתנים העשויים , בתנאים כאלה או אחרים , לסייע במימושן . בעשורים האחרונים חלו תמורות מרחיקות לכת בכל תחומי החיים . במסמך זה נסקרו אלה שצפויות , עקרונית לפחות , להשפיע מאוד על מערכת החינוך . מהפכת טכנולוגיית המידע השפיעה מאוד על דרכי התקשורת הבין - אישית , השפה הכתובה והדבורה , הנגישות למידע ואופן השימוש בו , וכן על דרכי חשיבה ופתרון בעיות . תמורות שונות הביאו להגדלת פערים בהכנסות בישראל ולפיחות בפרקי הזמן שהורים יכולים להקדיש לילדים . שני אלה גורמים להגדלת הציפיות שמערכת החינוך תשלים את החסרים . המסמך נמסר לראשי משרד החינוך לאחר שעבר שיפוט עמיתים , והוא מונגש לציבור באתר היזמה . תמורות שחלו בעשורים האחרונים בסביבת מערכת החינוך בארץ ובעולם במחצית השנייה של המאה הקודמת ובתחילת המאה העשרים התחוללו תמורות מרחיקות לכת בכל תחומי החיים . במסמך זה נסקרו התמורות שמן הבחינה התאורטית לפחות , צפויות להשפיע על מערכות החינוך בעוצמה רבה במיוחד . מהפכת טכנולוגיית המידע , שאנחנו ככל הנראה עדיין בעיצומה , השפיעה מאוד על דרכי התקשורת בין בני אדם , השפה , אופן השימוש במידע , דרכי החשיבה ופתרון הבעיות . במקביל , בגלל מהפכת טכנולוגיית המידע ועקב סיבות נוספות כגון שינויים בהרגלי הצריכה ותרבות הפנאי , השתנו מאוד המיומנויות הנדרשות כיום מבוגר מערכת החינוך בשוק העבודה : יש פחות צורך בשליטה במידע ונתונים , ומנגד נדרשת מיומנות גדולה יותר בפתרון בעיות מורכבות , יש פחות צורך בקבלת החלטות פשוטות ותחת זאת נדרשים יותר ניתוח וסינתזה של

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help