sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:90

גיבוש חזון משותף לכל חברי הצוות הצבת מטרות ברורות גיוס משאבים פיתוח קהילת המורים ניתוח הפעילות הבית - ספרית והפקת לקחים שיתוף מורים והשגת תמימות - דעים בין צוות המורים בשאלה כיצד לממש את המטרות (; McEvoy & Welker , 2000 ; Sammons , Hillman & Mortimore , 1995 . ( Alexander & Armstrong , 2010 מנהיגות ותחושת ביטחון אישי _ ברייק ושניידר מציינים כי אווירת האמון שבין ההנהלה , המורים , התלמידים וההורים תרמה לתחושת הביטחון האישי של התלמידים ולהרגשתם . במקביל תרמו גורמים אלה לתחושת המורים שההנהלה קשובה ומסייעת (& Bryk . ( Schneider , 2003 מנהיגות והנעה להישגים _ במחקר של לבציץ וחובריו ( Levacic et al ,. 2003 ) נמצא קשר חזק בין האופן שבו תפסו התלמידים את מידת מנהיגותו של המנהל ובין תהלך הלמידה , לרבות התוצאה הסופית המבוקשת _ הישגי התלמידים . מחקר בתחום המנהיגות הבית-ספרית מצביע אף הוא על כך שאיכות המנהיגות הבית - ספרית מקבילה וקשורה לאיכות הלמידה . כ - % 97 מבתי הספר באנגליה שרשות הפיקוח העצמאית דירגה כטובים או מצוינים מובלים בידי מנהלים שקיבלו גם הם ציונים גבוהים ( . ( Barber & Mourshed , 2007 כאן ראוי להזכיר את מכון ׳אבני ראשה׳ שהוקם בשנת 2007 כיזמה משותפת ליד הנדיב ולמשרד החינוך . המכון נועד לשמש סמכות מקצועית בתחום ניהול בתי הספר ועוסק בשלל היבטים של עבודת המנהל . לסיכום : יש אמנם מחקרים המצביעים על קשר ישיר בין תכונותיו וסגנון מנהיגותו של מנהל בית הספר לבין הישגי התלמידים , אך מאגר הידע המשמעותי והמבוסס מצביע בעיקר על השפעתו של המנהל על אקלים בית הספר . מהספרות מסתמן כי על מנת ליצור אקלים המספק תחושת ביטחון אישי לשוהים בבית הספר ומניע תלמידים להישגים , נדרש מנהל שיש בכוחו להנהיג , לקבוע בעצמו חזון , לגייס משאבים ולהבנות תהליך מסודר של בקרה , מעקב והפקת לקחים , תוך שיתוף הצוות והתלמידים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help