sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:87

מהאמור לעיל אין ספק שחלק ניכר מהמורים אכן מעוניין בפיתוח מקצועי בדרך של הכשרה מקצועית שוטפת במהלך הקריירה . השאלה היא אם וכיצד ניתן להביא לכך שההכשרה תהיה אפקטיבית , תשפיע על איכות ההוראה של העובד שהשתתף בה ותשפיע כתוצאה מכך גם על הישגי תלמידיו . להלן ממצאים מרכזיים הנוגעים לסוגיה זאת : פיתוח מקצועי משותף למורים מאותו בית ספר עשוי לתרום לכך שהשינוי המבוקש יחלחל לתרבות הבית - ספרית . הכשרה לקבוצות גדולות של מורים מאותו בית ספר : בנושאים פדגוגיים כלליים ( שאינם ספציפיים למקצוע מסוים או לשכבת גיל מסוימת ) יש להכשרה משותפת של כל צוות המורים בבית הספר בעת ועונה אחת יתרון על פני הכשרת חלק מהמורים בכל פעם , במועדים שונים . הכשרה משותפת מביאה לכך שהשינוי שאליו היא מכוונת יחלחל לתרבות הבית - ספרית , והסיכוי ששינוי כזה יבוא לידי ביטוי באופן ההוראה וכתוצאה מכך בשיפור הישגיהם של התלמידים גדול יותר מאשר במתכונת של הכשרות נפרדות לאורך זמן ( . ( Stephanie , 2009 ; Darling - Hammond et al ,. 2009 משך ההכשרה והיקפה : כדי שההכשרה תועיל למורים עליה להיות אינטנסיבית , כלומר ממושכת ודורשת מהמשתתפים השקעה רציפה של זמן ומאמץ ( . ( Stephanie , 2009 נמצא קשר חיובי בין פיתוח מקצועי אינטנסיבי ומתמשך לבין הישגי התלמידים ( : ( Darling - Hammond et al ,. 2009 אצל מורי מתמטיקה שעברו פיתוח מקצועי בהיקף של 30 עד 100 שעות שנמשך בין 6 ל - 12 חודשים נרשם שיפור משמעותי בהישגי התלמידים – ציוניהם היו בממוצע גבוהים ( עד כדי % 21 ) מאלה של תלמידים שמוריהם עברו פיתוח מקצועי קצר יותר או בהיקף שעות מצומצם יותר ( , Hill . ( Rowan & Loewenberg Ball , 2005 רלוונטיות של ההכשרה לפרקטיקה היום - יומית של המורים ( : ( Stephanie , 2009 פיתוח מקצועי אפקטיבי , קשור לפרקטיקה , מתמקד בהוראה ובלימוד תכנים אקדמיים ספציפיים ( . ( Darling - Hammond et al ,. 2009 על הכשרה אפקטיבית של מורים להתמקד בתכנים מעשיים שניתנים ליישום , הכוללת מחויבות לטווח ארוך של המורים ליישום הנלמד ( . ( Hightower et al ,. 2011 עמדתם של מורים היא שיש תועלת רבה בהכשרה ממוקדת בתוכני ההוראה הרלוונטיים לתכנית הלימודים . לעומת זאת הם אינם רואים תועלת רבה בהכשרה הניתנת להם בנושאים אחרים ( -Darling . ( Hammond et al ,. 2009 שילוב תוצרי ההכשרה בעבודה השוטפת של המורה : ליווי של ההכשרה בשיתוף פעולה של מורים עמיתים לצורך שילוב תוכני ההכשרה בעבודה השוטפת תוך שימוש בכלים כגון תכנון משותף של שיעורים , קבלת החלטות על תפעול בית הספר ותכניות הלימודים ( , ( Stephanie , 2009 תמיכה בלמידה הדדית של מורים אלה מאלה . אסטרטגיות בעלות פוטנציאל בהקשר זה הן למשל צפייה הדדית , קבלת היזון חוזר , שימוש בווידיאו - טייפ ( . ( Darling - Hammond et al ,. 2009

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help