sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

במרחב המערכתי ( קשר מטפלת-מחנכת-הורים ) ובמרחב האישי ( חוויותיהן של המטפלות . ( מתברר כי למרות הקשיים הרבים פיתחו המטפלות מגוון רחב של התערבויות יצירתיות , ומאלה אפשר ללמוד רבות כיצד לקדם את הצלחת הטיפול . הפרק הרביעי , הפותח את החלק השני של הספר , מציג את ההבנות החדשות שהתקבלו מהמחקר , באמצעות מודל דיאלקטי . המודל מתבסס על העקרונות שנמצאו בהתערבויות שהוכחו כיעילות לטיפול בילדים אלה , והוא כולל שני מרכיבים : מרחבי ההתערבות ( הבין-אישי , המערכתי והאישי ) ומוקדי ההתערבות ( קבלה והכוונה לשינוי . ( הפרקים הבאים מציגים את ההיבטים היישומיים הנגזרים מהמודל הדיאלקטי להתמודדות עם האתגרים . הפרק החמישי מניח את היסודות ליצירת המסגרת הטיפולית . אלה כוללים איסוף מידע , כריתת ברית מערכתית , קביעה של מטרות הטיפול , וציור משותף של המטופל והוריו . הפרק השישי מתייחס למרחב הבין-אישי . מוצעות בו התערבויות מגוונות הנגזרות מן העיקרון הדיאלקטי - קבלה והכוונה לשינוי - להתמודדות עם ביטויים שונים של תוקפנות במהלך הטיפול : ביטוי סמלי שלה בעבודת היצירה האמנותית ; ביטוי ישיר שלה בחדר הטיפול ; ותוקפנות הבאה לידי ביטוי רק מחוץ לחדר הטיפול , בניגוד להתנהגותו התקינה של הילד בחדר הטיפול . הפרק השביעי דן בדרכים להרחבת ההשפעה של טווח הטיפול , באמצעות חיזוק הברית עם המחנכת ועם ההורים של המטופל . מוצעות בו התערבויות - במילים וביצירה - להבנת המצוקה של המורים ושל ההורים כדי לסייע להם בהתמודדותם עם התנהגותו התוקפנית של הילד . הפרק השמיני מתייחס לחוויותיהם האישיות של המטפלים ומציג את האופן שבו אפשר ליישם את המודל הדיאלקטי גם במרחב זה . יישום המודל עשוי לשמש כתמרור אזהרה מפני מלכודות בטיפול , כמפתח להיחלץ מהן , וכבסיס להדרכה קבוצתית של המטפלים באמנויות . הסיכום מציע מבט-על , המתייחס לחשיבות של השילוב בין מחקר , תאוריה ופרקטיקה . הספר מסתיים בהצגת עיקרי הדברים באמצעות סיפור מטפורי . הספר מיועד לכל אדם המוטרד מההתנהגות התוקפנית של ילדים ומהשפעותיה על התפתחותם ועל סביבתם , כולל אנשי מקצוע מתחום הטיפול , מורים והורים . הוא עשוי לעניין במיוחד את המטפלים באמנויות , את מדריכיהם ואת המתעניינים בתחומים אלה , שכן יש בו דיון בסוגיות מקצועיות ובהתערבויות טיפוליות . נוסף לכך , הספר פורס את סיפור המחקר שעליו הוא מתבסס , ועל כן הוא עשוי לעניין גם חוקרים בתחום .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help