sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

רשאים להסתפק בקשר שמתהווה בחדר הטיפול ולהתעלם מן המידע הזורם אלינו מבחוץ ? האם עלינו לטפל רק בתכנים שמבטא הילד בחדר הטיפול או שמתפקידנו להתייחס גם להתנהגותו התוקפנית שאינה באה שם לידי ביטוי אך היא מטרידה במציאות חייו שמחוץ לחדר ? ואם נשאף לגשר על הפער , כיצד נממש זאת מבלי לפגוע בקשר הטיפולי שנרקם בעדינות רבה בחדר הטיפול ? סוגיות אלה סייעו לי להיפתח לגישה המערכתית ולשלב אותה בטיפול הפרטני . ייחסתי חשיבות רבה לקשר עם המורים , עם ההורים ועם המטפלים הנוספים , וקשרים אלה השפיעו אף על דרכי עבודתי בחדר הטיפול . בעבודת התזה שלי לתואר שני ( Nahum-Nissimov , 2000 ) התמקדתי בשאלה כיצד להכניס את המידע על המציאות החיצונית לתוך חדר הטיפול , ומה תהיה השפעת המהלך על הטיפול ועל תוצאותיו . במהלך השנים , כאשר סוגיות דומות העסיקו את הסטודנטים שלי לטיפול באמנות ואת המטפלים באמנויות שהדרכתי , העליתי על הכתב את הידע שצברתי על טיפול בילדים בסיכון . על מודל זה קיבלתי את פרס " עמיתי אשלים" שבחסות הג'וינט לשנת . 2000 עם זאת , עדיין היו שאלות נוספות שלא יכולתי לענות עליהן על בסיס הניסיון המקצועי שלי בלבד , ולכן החלטתי לצאת לשטח וללמוד גם ממטפלים אחרים באמצעות מחקר שערכתי במסגרת הדוקטורט שלי באוניברסיטת SUSSEX שבאנגליה . ( Nahum-Nissimov , 2007 ) ספר זה הוא פרי ניסיון רב שנים שבהן פעלתי בכמה תחומים – טיפול בילדים , הדרכת מטפלים , הוראת המקצוע טיפול באמנות , עריכת מחקר ופיתוח תאוריה . במבט לאחור נראה לי כי עיסוק בו-זמני בתחומים המשיקים זה לזה הניב למידה משמעותית שנבעה מן ההפריה של כל תחום את התחום האחר . הידע שנוצר ניזון גם מן ההזדמנויות הרבות שהיו לי ללמוד מניסיונם של האחרים - מטופלים , מודרכים , סטודנטים ועמיתים , וכן מן המדריכים והמורים שלי . וכאמרתו של חנניה רייכמן , ספר זה מביא "מן הים הכללי וטיפה משלי . " לאחר שנים של שילוב בין חוויותיי האישיות והמקצועיות הבנתי כי היצירה אמנם מאפשרת החצנה ו"אוורור" של תכנים פנימיים מורכבים , אך היא מחייבת גם עיבוד מילולי של החוויות . עיבוד זה עשוי להתרחש במיטבו כאשר נוכח לידך מישהו - מטפל , הורה או מורה - שמעוניין להתבונן בבעיה באומץ , להקשיב ללא מורא , להבין את דבריך לעומקם ולקבל אותם . על כן , לדעתי , בטיפול בילדים ובמתבגרים אין די בטיפוח קשר אתם , אלא יש להקשיב גם למצוקתם של ההורים , של המורים ושל המטפלים כדי לסייע להם להקשיב לילדים , להבין את חייהם הפנימיים ולמלא את צורכיהם הרגשיים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help