sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר " מאז גיל 12 אני זוכרת את עצמי " ... משפט זה נחקק בזיכרוני מאז היותי בת , 12 והחלטתי לאמץ אותו לאחר שקראתי אותו ב'פתח דבר' בספר כלשהו , שלצערי אינני זוכרת את שמו . מרבית זיכרונותיי עד אותה תקופה נשארו מאחור , וחוויותי מאז ואילך נשתמרו טוב יותר . עם כתיבת ספר זה חשבתי לעצמי , עד כמה עשויות חוויות המתועדות בספרים להטביע את חותמן עלינו ולעצב את חיינו . במשך שנות התבגרותי גיליתי כי העיסוק באמנות אפשר לי להביע את עצמי , ויצירות האמנות שלי מאותם ימים הכילו את חוויותי האישיות ותיעדו את עקבות הזמן . עם תום לימודיי במדרשה למורי אמנות ברמת השרון עבדתי כשנתיים בהוראת אמנות לילדים ולנוער בעלי צרכים מיוחדים ומצאתי עניין בחוויות שלהם שבאו לידי ביטוי בציוריהם . תכנים עמוקים מעולמות פנימיים נחשפו בפניי אך לא ידעתי כיצד להבינם . אז החל המסע שלי לעבר עולם הטיפול באמנות . הצורך העמוק לעזור לילדים , לנוער ולמבוגרים , בין השאר כדי שלא יצטרכו להשאיר את זיכרונותיהם מאחור , הניע אותי ללמוד במסלול להכשרת מטפלים באמנות . שם , במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין , רכשתי מקצוע , ובו בזמן חוויתי תהליך אישי ומשמעותי בזכות המפגש העשיר והמרתק בין שפת הנפש ושפת היצירה . כמטפלת צעירה טיפלתי בילדים שחסו בפנימייה ובילדים שלמדו בבית ספר לילדים בעלי בעיות התנהגות קשות . בשנות עבודתי הראשונות הופנו עיקר מאמציי המקצועיים להבנת עולמם הפנימי של ילדים שהוצאו מביתם או מבית ספרם , חוו חוויות של נטישה ודחייה וביטאו אותן בהתנהגות תוקפנית ומסוכנת . הקשר הטיפולי שנוצר והמגע שלהם עם חומרי האמנות אפשרו להם לבטא את חוויותיהם בצורה חזותית ואף ליהנות מכוחו של תהליך היצירה . בעבודתי למדתי להעריך את האופן שבו ילדים בעלי התנהגויות תוקפניות הצליחו לשנות את התנהגותם ולהשתלב במסגרות רגילות . לעומת זאת חשתי צער במקרים שבהם לא הצלחנו לעזור לילדים אלה והתנהגותם התוקפנית המשיכה לסכן אותם ואת סביבתם . בשני המקרים שאלתי את עצמי כיצד מתרחש תהליך השינוי ומהי התרומה שלנו , המטפלים , לשינויים אלה . המפגשים עם ההורים ועם המורים , שהתמודדו יום-יום עם קשייהם של הילדים וניסו לתת להם מענה הולם , פתחו בפניי הזדמנויות רבות לגלות את עולמם המשפחתי והחברתי שמחוץ לחדר הטיפול הסגור והמוגן . פעמים רבות היה פער משמעותי בין האווירה המקבלת והיצירתית , האופיינית לחדר הטיפול , ובין מציאות חייו של הילד . פער זה העלה שאלות מהותיות : האם אנו , המטפלים ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help