sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:177

בצורה יותר מעמיקה ( מפני שיותר שעות מוקדשות לכל נושא ) וזוכרים טוב יותר את החומר לקראת בחינת הבגרות . בית הספר פיתח ומיישם תכנית ניהול לפי יעדים ( נל״י . ( התכנית מבוססת על גישה של ניהול מעתיד להווה – הגדרת מטרות והתנהלות לאור תוצאה רצויה . לפי התכנית , כל תלמיד בבית הספר מחויב לבחור יעד להגשמה . היעד יכול להיות אישי , חברתי , צה״לי או אחר . המטרה היא שהתלמידים ילמדו לנהל את חייהם ויציבו לעצמם מטרות ולא ״יתגלגלו ממקום למקום״ ללא תכנית או מטרה מוגדרת . תהליך הבחירה נעשה בשיתוף המחנך וההורים , שגם שותפים במימוש המטרה . כך למשל , אחד התלמידים הציב לעצמו מטרה להתגייס לחיל המודיעין . כדי לממש את היעד , מחנכת הכיתה יצרה קשר בינו לבין האחראים על נושא צה״ל בבית הספר ובמועצה ויחד הם בדקו באילו דרישות עליו לעמוד ומהם הצעדים שיש לנקוט כדי לממש את היעד . בנוסף לכך יש לכל תלמיד בבית הספר תכנית עבודה אישית שעיקרה מעקב אחר מצבו הלימודי בכל מקצוע . התכנית מתעדכנת כל הזמן והיא ידועה גם לתלמיד וגם להוריו . כך ניתן לדעת בכל רגע מהן חובות הלימודים של כל תלמיד . תכנית העבודה האישית מבטיחה ששום תלמיד לא ״ייפול בין הכיסאות״ ושיותר מאדם אחד יעקוב אחר התלמיד במהלך לימודיו ויוודא שהם מתנהלים כשורה . גם בהיבט הזה יש יתרון לגודלו של בית הספר : ריבוי התלמידים מאפשר העסקה של בעלי תפקידים רבים , וזו מבטיחה כי מספר גדול יחסית של מבוגרים ״יראו״ את התלמידים . בית הספר פיתח מה שמכונה בשפתו הפנימית שמארג שתפניש . מארג זה כולל עבודה עם גורמים מחוץ לבית הספר . במסגרתו מתקיימים קשרי עבודה הדוקים עם המועצה המקומית ובעיקר עם ראש המועצה ומנהל מחלקת החינוך . יחד איתם מתקיימים מספר פעמים בשנה שולחנות עגולים שבהם דנים בנושאים שונים הקשורים לחיי בית הספר . בנוסף לכך , ראש המועצה ומנהל מחלקת החינוך מגיעים לביקורים תכופים יחסית בבית הספר . גם ההורים שותפים במארג הזה , בית הספר הוא שמגייס אותם , למשל לסיוע בהקראה או כתיבה לילדים בעלי לקויות למידה בזמן בחינות . בית הספר מקיים קשרים גם עם תנועת הנוער שבני המושביםש . המארג השתפני מאפשר לבית הספר ליצור קשר בין חיי התלמידים במהלך היום ובין חייהם בשעות שלאחר בית הספר . בית הספר יזם את הקמתו של שגרעין דרורש . זהו גרעין שנת שירות לפני צבא הפועל במתכונת דומה לזו של שגרעין עודדש – גרעין שנת השירות של בני המושבים . שגרעין דרורש מעניק ליווי חברתי לתלמידים בסיכון והוא מיועד בעיקר לתלמידים שהם לא חברים בתנועת הנוער . בני הגרעין גם עובדים עם תלמידים מתקשים ואחראים על הפסקות פעילות בבית הספר . לסיכום , ההיענות הגבוהה יחסית לשונות בין התלמידים מתאפשרת דווקא בזכות גודלו של בית הספר ( אם כי למספר הרב של התלמידים יש כמובן גם חסרונות . ( הגודל מיתרגם למשאבים כספיים וכן למשאבים של מקום . פועל יוצא של הגודל הוא היכולת לקיים מספר רב של מגמות

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help