sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:176

( יחסית . ( יתרון נוסף הוא הגודל הפיזי של בית הספר ( הוא משתרע על פני שטח של כ 80 דונם ) המאפשר גמישות מבחינת מספר המקצועות שניתן ללמוד בו זמנית וכן גמישות במספר התלמידים בכיתה . מתכונת הלימודים : מתכונת הלימודים בשדרורש שונה מעט מזו המקובלת בבתי ספר אחרים . הלימודים בחטיבת הביניים מתקיימים במתכונת של כיתה הטרוגנית : תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ( מתקשים ומצטיינים ) מופרדים חלק מהזמן כדי שאפשר יהיה לספק להם מענה לימודי ספציפי . תלמידים מתקשים מקבלים תגבור לימודי ותלמידים מצטיינים ( שאינם מחוננים ומאותרים באופן פנימי על ידי בית הספר ) יוצאים פעם בשבוע מכיתות האם לשיעורים מיוחדים . תלמידים מחוננים לומדים במסגרות ייעודיות ייחודיות . הלימודים בשיעורי המדעים בחטיבת הביניים מתקיימים בשתי רמות – רמת הגרעין ( הבסיסית ביותר ) ורמה רגילה . כיתות המדעים הן קטנות יותר ומונות 27-26 תלמידים . בחטיבה העליונה יש שינוי בהרכב הכיתות , וההנהלה יוצרת כיתות אם חדשות . בכיתות האם התלמידים לומדים רק את מקצועות הליבה . בשאר הזמן התלמידים מפוצלים למגמות לימוד על פי בחירתם ( מגמות בחירה ) ועל פי רמתם ( במתמטיקה ואנגלית . ( כל תלמיד בוחר בשתי מגמות , למעט תלמידי השילוב , החינוך המיוחד , מב״ר ואתגר . תלמידי כיתות אלו בוחרים מגמת לימוד אחת , ובשעות הנותרות הם מתוגברים במקצועות הליבה . בנוסף ללימודים במגמות , תלמידים יכולים לבחור לכתוב עבודת גמר ( במקום מגמת לימוד אחת , ( להשתתף בפרויקט מחשבים הנערך במכון ויצמן ( ומקנה עוד 5 יח״ל ) או לערוך רסיטל ( המקנה גם הוא 5 יח״ל נוספות . ( תלמידים דוברי אנגלית מסיימים את לימודי האנגלית לבגרות בשנתיים במקום בשלוש . מורי מקצועות המדעים חושפים את התלמידים גם לאולימפיאדות במדעים ( פיזיקה , ביולוגיה , כימיה . ( בחירת מגמות הלימוד : תהליך הבחירה מתחיל בכיתה טש בחשיפת התלמידים למקצועות שונים . במעבר בין כיתה טש לכיתה יש משובצים התלמידים למגמות השונות לפי העדפותיהם ועל בסיס מבחני מיון מוקדמים . בסמסטר הראשון של כיתה יש בית הספר מאפשר ניוד בין מגמות , אך על פי רוב , מספר התלמידים העוברים ממגמה למגמה הוא נמוך . ההורים נושאים בחלק מעלויות המימון של מגמות הלימוד . בתמיכת ועד ההורים , בית הספר מפעיל ועדת רווחה המסייעת לתלמידים שהוריהם לא יכולים לשאת בהוצאות הלימוד . משיחה שערכנו עם ארבעה תלמידי כיתה י״א עולה שהתלמידים מעריכים מאוד את היצע המקצועות הרחב ומרגישים שמגוון מקצועות הלימוד ושילובי המקצועות הרבים מאפשרים להם ללמוד את מה שמעניין אותם באמת . לימוד מקצועות הליבה אינו מתפרש כנהוג על פני שלוש שנות החטיבה העליונה , אלא מתנהל בצורה שנתית מרוכזת . כך למשל , מקצוע הספרות נלמד בכיתה י״א וכל שעות האזרחות לבגרות נלמדות בכיתה י״ב . לפי בית הספר , לימוד בשיטה זו מסייע לתלמידים להתמקד : הם לומדים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help