sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:175

קריית חינוך ניסויית שדרורש , מועצה אזורית לב השרון סיכום ביקור בחטיבה העליונה יום ראשון , י״ד בכסלו , 17 › 11 › 2013 קריית חינוך ניסויית שדרורש הוא בית ספר על יסודי שש שנתי הטרוגני השייך למועצה האזורית לב השרון . בבית הספר לומדים כ 2 , 400 תלמידים , כולם משמונה עשרה מושבים הממוקמים בסביבת בית הספר . בהיותו בית הספר העל יסודי היחיד באזור הוא מחויב לקלוט את כל התלמידים המתגוררים בתחומי המועצה וכן תלמידים מפרדסיה , ללא מבחני מיון . אחוז הנשירה מבית הספר אפסי . ( 0 . 3 % ) ממוצע הזכאות לבגרות הוא . 89 % -85 % מבנה ההנהלה כולל מנהלת של חטיבת הביניים , מנהלת של החטיבה העליונה ומנכ״לית . בבית הספר מועסקים כ 200 מורים ( כ 100 בחט״ב ועוד כ 100 בחט״ע . ( ממוצע התלמידים בכיתה נע בין 30 ל . 35 רמת האלימות בבית הספר נמוכה . אחוז ניכר מתלמידי בית הספר חברים בתנועת הנוער שבני המושביםש . בכל שכבה יש כיתות מב״ר ואתגר , וגם כיתה של תלמידי חינוך מיוחד ( המונה כ 14 תלמידים . ( כל מורי החינוך המיוחד הם מורים שהוכשרו לעבודה עם אוכלוסייה זו . בנוסף לכך משולבים בכיתות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ( כבדי שמיעה וראייה , תלמידים על הספקטרום האוטיסטי ובעלי לקויות פיזיות אחרות . ( בית הספר מעסיק יועצת לחינוך המיוחד המרכזת את הטיפול בתלמידים אלו ( יצירת תכניות עבודה אישיות , הדרכת מורים וכיו״ב . ( בעקבות אחד משני ניסויים שהופעלו בו בעבר ( כיום קריית החינוך דרור אינה ניסויית יותר ) אין בבית הספר צלצולים וכל שיעור נמשך שעה וחצי ( ללא הפסקה . ( בבית הספר ממוקמת גם הספרייה האזורית . בית הספר מתייחד בהיצע מקצועות רחב שבהם תלמידים יכולים לגשת לבחינת הבגרות . סך כל צירופי הלימודים שבהם תלמידים יכולים ללמוד עומד על כ 70 ( לדוגמה : מחול ופיזיקה , ספרדית ותאטרון , לימודי ארץ ישראל וביולוגיה . ( מבחינת בית הספר , ההיצע הרב הוא כלי מרכזי בהיענות לשונות הרבה בין התלמידים . מנגנונים המאפשרים התייחסות דיפרנציאלית לתלמידים ניהול עצמי : שדרורש פועל בניהול עצמי . הוא מקבל בתחילת השנה תקציב מהמועצה עבור כל תלמיד , ולהנהלת החטיבות יש חופש פעולה בכל הנוגע לשימוש בכסף . חופש הפעולה מתבטא למשל בסגירה ופתיחה של מגמות לימוד , מינוי יועצים בתחומים מיוחדים ( כגון מינוי יועצת מיוחדת לתחום החינוך המיוחד , ( מימון פסיכולוג קבוע לבית הספר , מלווה למורים חדשים . מבחינה זו , מספרם הרב של התלמידים הוא יתרון הבא לידי ביטוי במשאבים כספיים גדולים 26 הסיכום מבוסס על שיחה עם מנהלת החטיבה העליונה , גבש קרן אדרי ועם שתי מורות ועל שיחה עם מספר תלמידי כיתה י״א .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help