sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:174

הישגים לימודיים . חשוב לצוות שהתלמידים יאהבו את בית הספר ואת העמיתים שלהם , ירצו לבוא אליו ויתבעו ממנו דברים . בית הספר רצה גם לנצל את השנים בתיכון להיכרות עם החברה שמעבר לגבולותיו וליצירת פרויקט שמבוסס על למידה חווייתית – כך נוצרה תכנית החברה האזרחית . במסגרת התכנית מתחלקים כל תלמידי כיתה יש ( כולל מב״ר ומחוננים ) לקבוצות ומתבקשים להציע במסגרת עבודת חקר פתרון לבעיה שהם נתקלים בה בסביבת חייהם . בסוף כיתה יש התלמידים מציגים את עבודתם בפני השכבה , ההנהלה , צוות הניסוי וההורים . הצוות והמנהל מקפידים להיות נוכחים בכל אחת מההצגות . התלמידים מצפים לכך , ולהנהלה ולמורים חשוב לכבד אותם על העבודה שהם עשו . בסוף התהליך התלמידים מקבלים ציון בגרות שנחשב כיחידה שלישית באזרחות . תלמידים מספרים תלמידת כיתה י״ב : ״אני לא מנצרת , אני גרה בכפר ליד . עברתי [ לשגלילש ] כי שמעתי הרבה דברים טובים על בית הספר ועל רמת הלימודים שלו . זה היה אתגר בשבילי . הגעתי לבית הספר בכיתה י״א ואני מסוג האנשים שקשה להם להסתגל במהירות . בהתחלה היה קשה להסתגל למורים . יש הרבה ילדים . בכיתה שלי לא הכרתי אף אחד . מה שעזר לי זה המורים . הם ידעו שאני לא מנצרת והם עזרו לי מאוד . התלמידים התקרבו אליי . המורים התייחסו אליי בצורה טובה . [ נתנו לי ] להרגיש שייכת לכיתה , לבית הספר , לעיר״ . תלמידת כיתה י״ב : ״בחטיבת ביניים כל הציונים שלי היו גבוהים מאוד . בסמסטר הראשון כאן הציונים שלי ירדו מאוד . הכול היה חדש : האווירה , [ לימודי ] פיזיקה לבגרות , מתמטיקה , מחשבים – לא למדתי מחשבים אף פעם . המורים מאוד עודדו אותנו , אמרו לנו שהמבחן הראשון לא קובע כלום , שהחומר חדש וקשה אבל צריך להמשיך הלאה ולא צריך לפחד . עכשיו אני בכיתה של המצטיינים , לומדת פיזיקה , מתמטיקה ומחשבים ברמה של 5 יח״ל והציונים שלי גבוהים״ . תלמיד י״ב , כיתת מחוננים : בבית הספר הזה הכול מיוחד . הגעתי לכאן מבית ספר אל מוטראן [ בית ספר נוצרי פרטי ] כי שמעתי על כיתת המחוננים [ ... ] יש כאן אווירה שונה מבית הספר הקודם שלי . [ בכיתה שלי ] יש 16 תלמידים וזה הבדל גדול מ . 40 המורים מתחברים לכל תלמיד , יש קשר טוב עם המורים . לא היה לי את זה בבית הספר הקודם . מורים ותלמידים עושים צחוקים בין השיעורים . זה משהו מיוחד״ . התלמידים העידו שהשינוי היחיד שהיו מכניסים בבית הספר הוא הפחתת מספר התלמידים . גם המנהל ציין כי אם היה מקבל תוספת תקציב , הדבר הראשון שהיה רוצה לעשות הוא להקטין את מספר התלמידים בכיתה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help