sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:173

במתכונת של כיתת המגמה את כל מקצועות הלימוד , כולל לימודי הליבה . במילים אחרות , השכבה אינה מורכבת מכיתות אם הטרוגניות המתפצלות להקבצות או למגמות ( המספר הרב של התלמידים ומיעוט המקום אינם מאפשרים זאת , ( אלא היא מאורגנת סביב המגמות למשך כל תקופת הלימודים . מקרים מיוחדים נפתרים ברמה המקומית . כך למשל , כאשר קבוצה של תלמידים שהוגדרו כתלמידי 3 יח״ל במתמטיקה התעקשו ללמוד 4 יח״ל , דאג בית הספר שלקבוצה הזאת יהיה מורה מיוחד . במקרה אחר התיר בית הספר לתלמיד שביקש זאת ללמוד במגמת פיזיקה , גם אם לפי רמת ציוניו הוא לא התאים למגמה ( התלמיד סיים את לימודיו בציון 80 בפיזיקה ולימודי מתמטיקה בהיקף של 4 יח״ל . ( במילים אחרות , למרות המבנה הקשיח יחסית של הסללה לכיתות לפי היכולת במתמטיקה , בית הספר עושה מאמץ גדול להגיע לכל תלמיד ולהיענות לצרכיו הלימודיים הייחודיים . בית הספר יסייע לתלמיד שמתעתד ללמוד בירדן וזקוק ל 10 יח״ל במקצוע מסוים או לתלמיד מחונן שלא רוצה ללמוד מקצוע מסוים ברמה מסוימת ועוד . מי שרוצה להרחיב את הלימודים באחד ממקצועות הליבה – יכול . כל התלמידים לומדים ערבית ועברית ברמה של 4 יח״ל . הצוות משתדל לצמצם ככל האפשר את מספר התלמידים שלומדים 3 יח״ל באנגלית , מכיוון שרמה כזו באנגלית לא מאפשרת קבלה ללימודים באוניברסיטה . בבית הספר פועלות גם מגמות המוגדרות ״הצלה״ – מדעי החיים , גאוגרפיה , לימודי סביבה – המיועדות לתלמידים שמתקשים לעמוד בחובות במגמות האחרות . תיכון שהגלילש מפעיל גם מרכז לימוד שהזדמנות שלישיתש , שבו ניתנת לכל תלמיד הזדמנות ללמוד מחדש מקצוע אחד שחסר לו להשלמת תעודת בגרות לאחר שסיים כיתה י״ב . הלימודים נערכים במהלך חודש יולי והמורים שמלמדים הם מורי בית הספר המועסקים דרך משרד החינוך ( ולא דרך העירייה . ( התלמיד מקבל ציון מגן חדש על סמך לימודיו בקורס . בבית הספר פועלת רכזת שתפקידה למפות את התלמידים ולעקוב אחרי מי שחסרות לו נקודות לקבלת תעודת בגרות , והיא זו שמאתרת בדרך כלל את התלמידים לתכנית הזאת . אם צריך , הרכזת משכנעת את התלמיד להשלים את תעודת הבגרות ונמצאת בקשר עם ההורים . הניסוי - חברה אזרחית בית ספר שהגלילש קיבל אישור להיות ניסויי לפני כעשור וכעת הוא משמש גם כמרכז הפצה . הניסוי מציע אפשרויות קידום למורים בתוך בית הספר ( למשל , הם יכולים להתקדם ולהיות מנהלי תחום , ( אפשרויות שבדרך כלל לא עומדות בפניהם במסגרות אחרות . האפשרות הזאת מעניקה למורים מוטיבציה והשראה ומפתחת תחושת שייכות . מטרת הניסוי היא להפוך את בית הספר ליותר ממוסד לימוד לשם קבלת תעודת בגרות . הניסוי הוא הזדמנות להגדיר את התפקיד של בית הספר גם מההיבט החינוכי אישי , ולא רק על בסיס

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help