sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:172

ושותפות בעשייה . למנהל חשוב לתת למורים גם תחושה של ביטחון וגיבוי . דלתו של המנהל פתוחה בפניהם והטלפון שלו תמיד זמין . חלק מהחזון החינוכי של בית הספר הוא להפוך אותו למקום שהמורים מרגישים בו בבית , חלק ממשפחה . להנהלה חשוב מאוד גם להגן על המורים מפני כל התערבות חיצונית . פגישות בין הורים למורים לבירור טענות או חוסר שביעות רצון ייעשו רק בנוכחות המנהל . לעומת זאת , כל מחנך נתפש כמנהל האחראי לכל ההיבטים בתפקוד הכיתה שלו – מדאגה למצבה הפיזי ועד הצבת יעדים לימודיים והשגתם ( למשל קביעת יעד של 70 % זכאות לבגרות בכיתה . ( כאשר המורה בכיתת מב״ר הציבה מטרה של 100 % בגרות לכיתה ועמדה בה , שיתף בית הספר את כל המורים בהצלחתה . ההצלחה שלה נתנה השראה למורים אחרים להציב לעצמם יעדים גבוהים ולעמוד בהם . כך הצליח בית הספר להעלות את אחוזי הזכאות לבגרות ב 21 % בתוך שנתיים . לשיטתו של המנהל , המורים חייבים לשמש מודלים ראויים לחיקוי עבור התלמידים – כל תלמיד שלא רואה מול עיניו דוגמה אישית טובה , נמצא במצב בעייתי . מורה לאנגלית המשמשת גם רכזת הערכה ורכזת פדגוגית בבית הספר הגדירה את תפקידה כך : ״המטרה שלי היא שהתלמידים יבואו לבית הספר עם חיוך וילכו הביתה עם חיוך [ ... ] אני נכנסת להרבה פרצות . איפה שיש פרצה , אני נכנסת . אם זה מקדם את התלמידים לא אכפת לי . אני מנסה להכיר כמה שיותר תלמידים . אני מכירה את השמות והציונים של כולם . פייסל [ המנהל ] מכיר את כולם״ . על האווירה בבית הספר : ״יש הרבה מורים בבית הספר שהייעוד שלהם הוא הוראה . אני לא יודעת אם זה עניין של מזל . אני לא חושבת שזה עניין של מזל . [ מדובר ב ] אנשים שהם במקום הנכון בזמן הנכון , שמתלהבים מהוראה ואוהבים את התלמידים . למורים יש גם הרבה פעילויות ביחד – מסיבות , מפגשים . זה מוסיף הרבה לאווירה . אנחנו חברים ובאים בכיף לעבודה . הרבה מזה בזכות המנהל , שיודע כל הזמן מה קורה אבל לא מתערב . הוא נותן למורים לצמוח , לעשות ולהחליט והמורים סומכים עליו . כך היה גם כשהייתי צעירה ורק התחלתי לעבוד . יחד עם זה , ברור שלמורה יש אחריות״ . מבנה הלימודים כשהתלמידים מגיעים לבית הספר בכיתה יש הם מחולקים לכיתות על בסיס תוצאות מבחנים במתמטיקה שנערכים להם בקיץ , תוצאות המבחנים שלהם בחטיבת הביניים ותוצאות בחינת מפמ״ר שנערכת בכיתה טש . על בסיס הציונים מחלקים את התלמידים לכיתות לפי מספר יח״ל במתמטיקה . נפתחות שלוש כיתות של 5 יח״ל במתמטיקה וכל שאר הכיתות לומדות מתמטיקה ברמה של 3 יח״ל . במהלך כיתה יש המורים מכירים מקרוב את התלמידים ובסוף השנה נערכת ישיבת צוות לקראת השיבוץ בכיתה י״א . בכיתה י״א התלמידים מחולקים לכיתות המוגדרות לפי מגמות לימוד . החלוקה נעשית על בסיס הישגי התלמידים והעדפותיהם . התלמידים לומדים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help