sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:167

לצורכי התלמידים . לדברי המנהלת והצוות , הלימוד הדיאלוגי מאפשר ליותר תלמידים לסיים את הלימודים בהישגים גבוהים לעומת שיעור המסיימים בדרך הקונבנציונלית . ברמה החברתית תלמידים מספרים כי דרך הלימוד הזאת הפגישה אותם עם עמיתים שלא היו מתחברים אליהם בנסיבות אחרות ויצרה פתח להיכרויות וחברויות חדשות . התוצר שעל התלמידים להפיק בנוסף לכתיבת העבודה – סרטון , שיר , ציור , תכנית רדיו או כל דרך ביטוי אחרת – משמש לתלמידים אפיק נוסף לביטוי של שוני ושל יצירתיות . השפעת הניסוי על המערך הבית ספרי ועל תרבות ההוראה על פי עדויות של הצוות והמנהלת , הניסוי הוביל לשינויים בכל תרבות בית הספר . המורים הפכו למנחים , הם אינם משמשים עוד כמקור בלעדי לרכישת ידע אלא לומדים עם התלמידים . העבודה של התלמידים והמורים אינה מתבצעת רק בכיתה אלא מתרחשת גם בספרייה , בחדרי המחשבים , בחדרי האמנות , בחצר , וגם מחוץ לכותלי בית הספר – בספריות ציבוריות , באוניברסיטאות ובמכוני מחקר . בדרך הלמידה הדיאלוגית משתנה תפקידו המסורתי של המורה : הוא הופך למנחה ומנווט ולא למקור ידע בלעדי ; האחריות ללמידה עוברת ממנו אל התלמידים ; הוא צריך להיות מסוגל לעבוד בצורה רב ערוצית כדי לסייע בו זמנית לצוותים שונים בנושאים שונים וכן להיות שותף בלמידה של התלמידים ; המורה נדרש להיות יצירתי ולכוון את התלמיד ליצירתיות ועליו להיות גם גמיש ובעל יכולת הסתגלות למצבים שונים . במישור המקצועי המורה נדרש לפתח יחסי גומלין חדשים עם מורים מתחומי דעת שונים . מנהלת שרמות חפרש מאמינה שהדיאלוג היצירתי יכול להיות מיושם בכל בית ספר שמוכן להתמודד עם דרכי למידה אלטרנטיביות . היתרון של תהליך הלמידה בדיאלוג יצירתי הוא בכך שאפשר להכילו על כל הכיתות ובכל המקצועות . בית הספר היסודי ניסויי שמשגבש , עמק חפר סיכום ביקור יום ראשון , כ״ג בשבט , 3 › 2 › 2013 רקע בית הספר הממלכתי היסודי ניסויי שמשגבש נוסד בשנת . 1975 כיום מתחנכים בו 760 תלמידים . שמשגבש קולט אליו את כל התלמידים המתגוררים באזור הרישום של בית הספר , ללא סינון . אוכלוסיית בית הספר היא הטרוגנית . מגיעים אליו ילדי מושבים , ילדי קיבוצים וילדים 24 הדברים מבוססים על שיחה עם מנהלת בית הספר , גבש הילה פורת , על תצפית קצרה בשיעור בכיתה אש , על מפגש עם תלמידים ושיחה עם מורות מצוות בית הספר .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help