sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:166

ב . חקירה כללית ותאורטית של הנושא בספריית בית הספר , באינטרנט , בשיחות עם מומחים ובספריות אחרות מחוץ לבית הספר . ג . ניסוח שאלת חקר וכתיבת עבודת חקר הנגזרת מתוך הנושא הכללי הנלמד ( למשל : שכיצד משקפת דמותה של גשיין אייר את הנשים במאה ה ? 19 ש , שכיצד מתייחסת מדינת ישראל , בהיותה יהודית ודמוקרטית , לנושא ההפלות . ( ש ? ד . תובנה ותוצר – כל קבוצה מכינה עבודה כתובה , על פי כל הכללים האקדמיים . בנוסף לכך מכינה כל קבוצה תוצר מקורי המשקף תובנות ומסקנות אישיות שרכשו התלמידים במהלך עבודתם . התוצר יכול להיות מכל סוג ובכל תחום , הוא יכול להיות הצגה , מצגת , קטע מוזיקלי , פיסול , ציור , ניסוי , מיצב , סרט , תכנית רדיו ועוד . ה . שיתוף קהילת בית הספר וההורים בממצאים ( שבימת שיתוףש . ( ו . בחינה בעל פה על ידי נציג הפיקוח על המקצוע ( נציג המפמ״ר ) מטעם משרד החינוך . הערכת הדיאלוג מתבססת על מעקב אחר תהליך העבודה , רמת החקר והידע , התוצר , הפרזנטציה והבחינה בעל פה . הציון הסופי מורכב משני חלקים : 40 % על עבודת החקר ו 60 % על שאר המרכיבים , כפי שפורטו לעיל . להערכה שותפים המורה המקצועי והבוחן החיצוני . הציון על עבודת החקר הוא קבוצתי וכל שאר מרכיבי הציון הם אישיים . בשרמות חפרש מאמינים שדרך הדיאלוג עם עמיתים ומומחים ודרך מפגש עם חומר הלימוד התלמידים מבנים את הידע שלהם בכוחות עצמם ולא מסתפקים בכך שהמורים שמעביריםש להם ידע . לפי הצוות והמנהלת , יש בדרך הלימוד הדיאלוגי יתרונות לכל השותפים : המורים נהנים מגיוון בעבודת ההוראה , מגיבוש הצוות וממוטיבציה גבוהה , והתלמידים נחשפים ללמידה חווייתית ויצירתית ולנושאי לימוד שבהם הם מגלים עניין . כתוצאה מכך למידתם היא משמעותית וביקורתית . הלמידה בדרך הדיאלוג מקנה לתלמידים מיומנויות נוספות לחיים , למשל ניסיון בעבודת צוות , מיומנויות חקר והיכרות עם דרכי לימוד עצמאיות , ביקורתיות כלפי מקורות מידע , עמידה בלוח זמנים , קבלת אחריות על הלמידה ועמידה מול קהל . הדיאלוג היצירתי כמענה לשונות בין תלמידים צוות המורים מאמין ששדיאלוג יצירתיש נותן מענה טוב לשונות בין תלמידים , מכמה סיבות : חלוקת התלמידים לקבוצות מאפשרת ליותר תלמידים לבטא את עצמם , מכיוון ששלבי הלימוד הם מגוונים וכל תלמיד טוב יותר בשלב אחר . תלמידים בעלי לקויות נעזרים בקבוצה ויכולים להביא לידי ביטוי את כישוריהם . תלמידים חזקים יכולים להתפתח ולהעמיק , כל אחד על פי כישוריו . תלמידים לומדים להכיר טוב יותר את נקודות החוזק שלהם ואת עמיתיהם לכיתה . המורים מלווים את התלמידים מקרוב וכך לומדים להכיר אותם היטב . המורים מדווחים גם כי הלימוד הדיאלוגי מאפשר להם לחלק בצורה דיפרנציאלית – ולכן טובה יותר – את זמנם , בהתאם

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help