sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:165

נספח א : סיכומי הסיורים בית חינוך ניסויי שש שנתי שרמות חפרש , קיבוץ מעברות סיכום ביקור יום ראשון , כ״ג בשבט , 3 › 2 › 2013 רקע בית החינוך הניסויי השש שנתי שרמות חפרש מונה כ 950 תלמידים . התלמידים מגיעים אליו לפי מיפוי של המועצה האזורית עמק חפר , ללא סינון מצד בית הספר . שרמת חפרש מוביל כבר 18 שנים שיטת לימוד והערכה חלופית לבחינת הבגרות . במסגרת המודל שפותח בבית הספר , בתמיכת גף ניסויים ויזמות במשרד החינוך , התלמידים לומדים חלק מיחידות הלימוד לבגרות לפי מודל שנקרא שדיאלוג יצירתיש . כיום בית הספר משמש גם מרכז הפצה של המודל לבתי ספר אחרים . שיטת הלימוד שפותחה בשרמות חפרש מבוססת על דיאלוג שמקיימים התלמידים בינם לבין עצמם וכן בינם לבין מוריהם , מומחי תוכן ומקורות מידע אחרים . המודל מושתת על ארבעה מרכיבים : עבודת חקר קבוצתית , תוצר המייצג את המסקנות והתובנות , הצגת עבודת החקר והתוצר בפני עמיתים וקהלים שונים ( כולל ההורים ) ובחינה בעל פה על ידי נציג הפיקוח על המקצוע . הדיאלוג שעורכים התלמידים הוא בהיקף של 2-1 יח״ל ומבוסס על תכנית הלימודים הרגילה . תלמידי חטיבת הביניים עורכים במהלך לימודיהם כשישה דיאלוגים ותלמידי החטיבה העליונה בין שלושה לשישה . בחטיבה העליונה , משך כל דיאלוג הוא כשלושה חודשים . בית הספר מגיש לבגרות בדרך הדיאלוג במקצועות רבים : ספרות , אזרחות , ערבית , אנגלית , גאוגרפיה , מדעי החברה , כימיה , ביולוגיה , אמנויות , תקשורת , מוזיקה , מחול , מחשבת ישראל . את ההחלטה באיזה נושא ייערך הדיאלוג מקבלים המורים , בליווי הפיקוח על המקצוע . שלבי הלימוד במודל הדיאלוג היצירתי : א . שיעור הפתיחה בכל נושא כולל את המורה , מומחים בתחום , הרצאות , סרטים , הצגות , ראיונות ועוד . כל זאת במטרה להציג את נושא הלימוד בצורה רחבה וכללית . לאחר ההצגה הכללית התלמידים מתחלקים לקבוצות של שלושה ( לפעמים לזוגות ולעתים רחוקות תלמיד עובד לבד . ( החלוקה לקבוצות היא עצמאית אך נעשית בפיקוח והנחיה של צוות החינוך . 23 הדברים מבוססים על שיחות עם מנהלת בית הספר , גבש ברוריה סלע , ועם חלק מצוות ההוראה וכן על מפגש עם תלמידי החטיבה העל יסודית וחטיבת הביניים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help