sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:121

במסמך שכתבה לאה אקשטיין , ראש ועדת ההוראה במכללה ( ללא תאריך , ( ואשר נדלה מאתר סמינר הקיבוצים ( בתאריך , ( 10 . 9 . 13 יש התייחסות מפורטת להכשרת מורים בעידן רב תרבותי . המסמך מעלה כמה שאלות הקשרות להכשרת מורים : ››› מהי תפישת התפקיד של אנשי החינוך בחברה מרובת זהויות ? ››› מהו הקשר בין דעות קדומות וסטריאוטיפים לבין התפקוד המקצועי של אנשי חינוך ? ››› מהי רב תרבותיות כפרקטיקה רגשית ומקצועית יומיומית בתהליך הכשרת המורים ? לדברי הכותבת , המענה לשאלות הללו מחייב התייחסות לנקודות הבאות : ›› יצירת מודעות למנגנונים חברתיים , דעות קדומות וסטריאוטיפים אישיים וחברתיים כלפי זהויות ותרבויות שונות . ›› למידת האופן שבו דעות קדומות וסטריאוטיפים משפיעים על רגשות , דרכי חשיבה והתנהלות מקצועית של אנשי חינוך . ›› רכישת ידע וכלים אשר יאפשרו ליצור ולנהל סביבה חינוכית / חברתית הנותנת מקום , ביטוי , חשיפה ולגיטימציה לזהויות , דעות ורגשות של הילדים . מעבר להתייחסות החשובה במסמך לצורך במודעות לרב תרבותיות , מעניין היעדר ההתייחסות לסוגיה זו בהקשר של תכניות לימודים , ציפייה להישגים , ושימוש בדרכי הוראה רגישות להבדלים תרבותיים – כל אלה סוגיות מעשיות שהן מעבר לפיתוח מודעות . באופן כזה או אחר , חסר התרגום לשאלה מהי ״סביבה חינוכית הנותנת מקום , ביטוי , חשיפה ולגיטימציה לזהויות , דעות ורגשות של הילדים״ . במאמר על תוכני תואר שני במכללת לווינסקי ( צלרמאיר , אלקד להמן ולאור , , ( 2008 ההתייחסות ללמידה של פרחי הוראה את נושא השונות מופיעה בעיקר בקשר לתכנית הקרויה שחינוך לשוני בחברה רב תרבותיתש , העוסקת בהוראת שפות , שפת אם , שפה שנייה ושפה זרה . התפישה הקונסטרוקטיביסטית באה לידי ביטוי גם בדגש ברב תרבותיות וברב תחומיות . אוכלוסיית הסטודנטים עצמה היא רב תרבותית : יש בה נשים ( הרוב ) וגברים , יהודים , מוסלמים ונוצרים , ילידי הארץ ועולים ותיקים מכל רחבי תבל . הם לומדים להציב את השונות התרבותית שלהם ושל תלמידיהם כערך ולא כבעיה . בתוך כך , הם מתבססים על העקרונות הללו לקידום שיח וחשיבה רפלקטיבית , המאפשרים לכל לומד להדגיש את שונותו ולקבל תמיכה על פי צרכיו . גם בהקשר של הכשרת מורים למוזיקה מודגשת השונות בטעמים , רקע ומסורת . מעניין שהתייחסות לשונות נעדרת מן הכתוב על המגמה העיקרית שהוראה ולמידהש .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help