sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:119

נספח לפרק זה : קורסים במוסדות להכשרת מורים , שיש בהם התייחסות לשונויות חשוב לציין כי במוסדות להכשרת מורים עוסקים באופן מעשי בהוראה בכיתות הטרוגניות בעיקר בקורסים העוסקים בשיטות הוראה . בכל המוסדות מתנסים הסטודנטים בקורסים האלה בשיטות הוראה כגון למידה שיתופית , למידה מותאמת , הוראה לפי סגנונות קוגניטיביים ועוד . בסקירה להלן , התמקדנו בעיקר בקורסים המדגישים את נושא השונויות בכיתות הלימוד , הן מבחינה תאורטית והן באופן יישומי . להלן , כמה דוגמאות של קורסים שדווחו לוועדה על ידי מחלקות או מוסדות להכשרת מורים : קורס שהוראה בכיתה הטרוגניתש , שהוא קורס חובה באוניברסיטה העברית בירושלים . בתיאור הקורס כתוב : נבדוק מהי כיתה הטרוגנית לפי גישות שונות ומהם הסברים שונים לפערים הקיימים בה . נציע לראות את הפערים כנובעים מצורות חשיבה שונות שהן תוצאה של מבני אישיות שונים של התלמידים . יוצגו אפיוני החשיבה של התלמידים המתקשים בלמידה ותפותח ״אמפתיה קוגניטיבית״ אליהם . יוצעו דרכים להתערבות המורה בחשיבה של התלמידים - דרכים להפעלת החשיבה והאוטונומיה . הסטודנטים ילמדו איך לתכנן שיעור סביב נושא מהותי שיהווה זרז לחשיבה . הסילבוס של הקורס המלא , שהועבר לידי הוועדה , מציג תמונה מעמיקה ורחבה יותר . הוא מתאר שונות חברתית , אי שוויון מעמדי , רב תרבותיות , שאיפה לצדק חברתי ועוד . באוניברסיטת תל אביב , מוצעים מספר קורסים העוסקים בשונות באופן רחב ומעמיק , אך אלה קורסי בחירה תאורטיים . קורס העוסק במערכת החינוך ובאי שוויון חברתי – ניתוח סוציולוגי , מתואר כך : מערכת החינוך מהווה גורם מרכזי בעיצוב הזדמנויות למוביליות חברתית ולהתמודדות עם פערים חברתיים בעידן המודרני . במהלך הקורס ננסה להבין את תפקידי המערכת ואופן פעולתה תוך שימוש במושגים וגישות סוציולוגיות . דגש יושם על תהליכי ריבוד ואי שוויון בבית הספר והשפעת ההשכלה על ריבוד ושינוי חברתי . ולגבי הקורס שמוביליות בחינוך בעידן הגלובליזציהש מצוין כי : הקורס יעסוק בביטוייה של הגלובליזציה הכלכלית במערכת החינוך . בתוך כך , יתמקד הקורס בשאלות , האם וכיצד ביטויים אלה מעודדים או מעכבים את מערכת החינוך מלהוות סוכן למוביליות חברתית של קבוצות חברתיות מוחלשות כמו נוער בסיכון , נשים וקבוצות מיעוט אתני . הקורס ידון בנושא הן ברמה התיאורטית והאמפירית והן בהתייחסות לאירועים חינוכיים ברמה המקומית והגלובאלית . 22 תיאורי הקורסים המובאים בנספח זה מצוטטים משנתונים וסילבוסים רשמיים של המוסדות הנזכרים – ככתבם , ככתיבם וכלשונם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help