sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:118

ובהקניית כלי הוראה המתחשבים בשונויות . תכניות ההכשרה צריכות להתייחס לא רק לשונות תרבותית אלא גם להיבטים אחרים של שונות בין תלמידים , כגון שונות בממדים הרגשיים והקוניטיביים . . 2 יש לחשוף את פרחי ההוראה באופן הדרגתי ושיטתי לגישות תאורטיות שונות כלפי שונויות , חיים עם שונויות וההתמודדות עמן בממדים שונים , בכלל זה היכרות עם רעיונות של הפדגוגיה הביקורתית . . 3 יש לחשוף את פרחי ההוראה באופן הדרגתי ושיטתי לגישות תאורטיות שונות כלפי שונויות , כלפי חיים עם שונויות וכלפי ההתמודדות עמן בממדים שונים , בכלל זה היכרות עם רעיונות של הפדגוגיה הביקורתית . יש לאפשר חשיפה שלהם לגישות אלו ולאפשר דיון בהן . . 4 חשוב שהעבודה המעשית בהכשרה להוראה תפגיש פרחי ההוראה עם אוכלוסיות תלמידים שונות . . 5 מורים מתמחים בשנותיהם הראשונות בהוראה זקוקים במיוחד לעזרה בהתמודדות עם שונויות בכיתה . אין לחכות שהמורה החדש יבקש עזרה מהמורה החונך בבית הספר או מהעמיתים שלו בסדנת הסטאזש . ההתייחסות לנושא השונויות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מתכנית ההתמחות . . 6 חשוב שגם במסגרות של פיתוח מקצועי נושא השונויות יתפוס מקום מרכזי . בשלב זה על הלימודים להיות מותאמים לצרכים המסויימים של המורים מבחינת מקצוע ההוראה וגיל הילדים . . 7 יש להדגיש את נושא השונויות גם בהכשרת המנהלים . כחלק מהכשרת המנהלים ופיתוחם המקצועי יש להציג בפניהם רעיונות חדשים ופרקטיקות אפקטיביות להתמודדות עם שונויות בבית הספר . מודעות המנהלים לסוגיה אמורה לכוון אותם בבחירת השתלמויות בית ספריות למורים , בהכוונת המורים בהמשך הפיתוח המקצועי שלהם מחוץ לבית הספר ובעידוד ותמיכה ביוזמות של צוותי מורים ומורים בודדים לקידום הלמידה של התלמידים . . 8 הכלי להערכת מורים שפותח במשרד החינוך מעביר מסר ברור שמורה טוב הוא מורה שמקדם את כל התלמידים . אך חסר מידע כיצד המעריכים מפעילים את הקריטריון הזה בהערכת מורים ומה קורה אם מורה לא מצליח . מחקר בנושא היה יכול סייע למערכת בשימוש יעיל יותר בכלי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help