sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:103

וקבלת החלטות המבוססות על נורמות של המורה שלתלמידים מגזע או מוצא אתני מסוים יהיה קשה להתמודד עמן . יש פרחי הוראה שמניחים למשל שאם הם מתייחסים להבדלים גזעיים או אתניים של תלמידיהם פירוש הדבר הוא שהם גזעניים . הם מניחים גם שאם הם מאמינים שאנשים חווים את העולם באופנים שונים ושמוצא אתני הוא חשוב בעיצוב תפישת העולם , הרי שהם מחזיקים בדעה שאינה תקינה פוליטית . במילים אחרות , פרחי הוראה מניחים שעליהם להתייחס באופן זהה לכל תלמידיהם ללא קשר למוצא ורקע משפחתי . ( 2 קונפליקטים תרבותיים בין מורים לבין תלמידיהם : קונפליקטים תרבותיים עלולים להביא להיווצרות של תרבות של משחקי כוחות בכיתה . לעומת זאת , שימוש במוזיקה ובכלים תרבותיים אחרים של התלמידים יכול לגשר בין התרבויות . בהסתמך על דלפיט Delpit , ) , ( 1995 מילנר טוען כי קונפליקטים , אי התאמות והיעדר עקיבות שוררים בין מורים לבנים לתלמידים שחורים בארצות הברית בשאלה ״למה הכוונה בלהיות נורמלי ? ״ ( 3 מיתוס המריטוקרטיה , ( meritocracy myth ) לפיו הצלחה היא תוצאה של עבודה קשה וקבלת החלטות נכונה וכישלון הוא תוצאה של בחירה , עצלות או היעדר יכולת . התפישה כאילו כולם נולדו שווים מתעלמת מהיתרונות והחסרונות של גזע , מעמד כלכלי והזדמנויות שהיו או לא היו לתלמיד . ( 4 תפישת החסר ( deficit conception ) היא הראייה הסלקטיבית של מורים את ההון שמביא התלמיד לכיתה . המורים מתמקדים במה שחסר לתלמיד ולא בעושר שכל אחד מהתלמידים יכול לתרום לעמיתיו לכיתה . הטענה היא שמורים הדוגלים בתפישת החסר נרתעים מלאתגר את תלמידיהם במשימות הדורשות כישורי חשיבה גבוהים . כך נוצרת תכנית לימודים מדוללת עבור תלמידים אלו . ( 5 ציפיות המורים : למורים יש ציפיות נמוכות מתלמידים מרקע חלש . ציפיות נמוכות אלו בולטות בכל מעשיהם של המורים ובתכנית הלימודים שהם מייעדים לתלמידים . לטענתו של מילנר , מורים אלה מתבססים על אחת מן ההנחות הבאות : א . אני מסייע לבניית הערכה עצמית של תלמידיי בכך שאני נותן להם משימות קלות לביצוע . ב . תלמידים עניים לא יכולים להגשים ציפיות גבוהות בגלל היעדר משאבים מתמשך בהיסטוריה האישית שלהם , ולכן מוטב לתת להם משימות ברמה נמוכה ( למשל , מילוי דפי עבודה בעבודה עצמית . ( ג . המשימה שלי היא לאפשר לתלמידים אלו להישאר במערכת ולעמוד בבחינות סטנדרטיות . עם תלמידים מסוימים לא ניתן להשיג הרבה מעבר לכך . מובן שמערך ציפיות שכזה לא מאפשר יצירתיות , מצוינות מכל סוג שהוא , או העמקה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help