sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:96

המלצות מן האמור בפרק נובעות מספר המלצות המובאות להלן : . 1 ההתלבטות בין הוראה במודל ההטרוגני לבין הוראה במודל הדיפרנציאלי ( הסללה , הקבצות ) אינה ניתנת להכרעה גורפת מכיוון שהשפעות המודלים הן תלויות הקשר . לכן , אנשי חינוך יכולים לבחור בצורה מושכלת באחד המודלים על סמך שיקול דעת והיכרות עם המערכת שבה הם פועלים והכרה בכך שבבסיס הבחירה עומדות תפישות חינוכיות המדגישות ערכים שונים . מתן אוטונומיה למנהלים לבחור בין החלופות הוא הכרחי . . 2 בתי ספר הבוחרים במודל ההטרוגני צריכים לאתגר את תלמידיהם בעלי היכולת הגבוהה . בתי ספר הבוחרים במודל הדיפרנציאלי צריכים להבטיח הוראה איכותית גם בקבוצות הנמוכות , על מנת למנוע את הבעיה של החרפת הפערים , המאפיינת את השימוש במודל זה . . 3 תנאים חיוניים להצלחת המעבר מהסללה או הקבצות להוראה הטרוגנית הם מחויבות עמוקה לשוויון , הקפדה על סטנדרטים אקדמיים גבוהים , שימוש בהוראה דיפרנציאלית מותאמת אישית בתוך הכיתה ומחוץ לה ופרישת מנגנוני תמיכה לימודית ורגשית בתלמידים בעלי צרכים שונים . . 4 הבחירה ללמד תחום דעת מסוים במסגרת של הקבצות מחייבת התאמה של מאפייני המורה למאפייני הקבוצה . מורים מסוימים מצליחים יותר מאחרים בעבודה עם תלמידי הקצוות ( מתקשים או מחוננים . ( המדיניות הרווחת של הקצאת מורים לקבוצות על פי ותק או כוח פוליטי בבית הספר אינה מועילה ועלולה להגביר את חוסר השוויון . אם צוות המורים כולל מורים ותיקים ומנוסים שהם בעלי סיכויי הצלחה גבוהים לקדם תלמידים במגוון של רמות , תהיה זו מדיניות נבונה לשבצם באופן שווה בהקבצות שונות . בהמשך לכך , הנטייה לשבץ להקבצות נמוכות מורים חדשים או מורים מתחום דעת אחר פוגעת בסיכויי ההצלחה של ההוראה בהקבצות . . 5 אחת התוצאות השכיחות של חלוקה להקבצות היא קביעת תכנית לימודים מדוללת בהקבצות החלשות והצבת ציפיות נמוכות לתלמידיהן . על בית הספר להציב סטנדרטים ברורים של הוראה איכותית גם עבור כיתות אלו . שמירה על רף אקדמי נאות והצבת אתגרים מתאימים וציפיות גבוהות לכלל התלמידים הן תנאים הכרחיים להצלחת הטיפול בשונויות קוגניטיביות בכל מודל של ארגון ההוראה . . 6 רמה סבירה של בחירה וגמישות מעלה את סיכויי ההצלחה של מודל ההקבצות . לכן יש לאפשר לתלמידים בחירה מרבית ( בסיוע הצוות ) של הרמה שבה הם מעוניינים ללמוד וכן לאפשר ניידות בין הקבוצות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help