sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:87

המודל הדיפרנציאלי וההטרוגני בהוראת מתמטיקה : סקירת מחקרים מישראל ומהעולם כבר ציינו כי מחקרים שונים ברחבי העולם העלו מסקנות הפוכות בנוגע למודל הרצוי של ארגון ההוראה במקצוע המתמטיקה , בעיקר בחטיבות הביניים . הציטוטים הבאים משני מחקרים בנושא זה ממחישים זאת היטב : ״מגוון רחב של עדויות [ ... ] קישרו השמה בהקבצות לתת הישגיות , הן אצל תלמידים בהקבצות נמוכות והן אצל תלמידים בהקבצות גבוהות . זאת למרות התפישה הרווחת בציבור , בתקשורת ובממשלה ולפיה הקבצות מעלות את ההישגים בלימודים״ Boaler ) . ( et al ., 2000 : 634 ״התוצאות שלנו מחזקות את התפישה לפיה להסללה יש יתרונות הוראה עבור כל התלמידים״ . ( Mulkey et al ., 2005 : 137 ) על פי רוב , המחקרים מחפשים קשרים בין מודלים לארגון הוראה ובין הישגי התלמידים , וחלקם מתייחס גם להיבטים רגשיים וחברתיים . מערכי המחקר מבוססים אפוא בדרך כלל על השוואות מסוגים שונים , כמתואר באיור מספר . 7 מהאיור ניתן לעמוד על שיטות מקובלות לבחינת הנושא : יש מחקרים המתמקדים בהשוואת השפעתה של למידה בכיתה הטרוגנית על תלמידים מרמות שונות , אחרים בוחנים את השפעתו של מודל ההקבצות על תלמידים מרמות שונות , ויש המשווים בין שתי ההשפעות הללו . יש גם חוקרים המתמקדים בתלמידים המצטיינים או המחוננים ומשווים את הלמידה שלהם בכיתות הטרוגניות ללמידה בהקבצות . איור : 7 סוגי השוואות שכיחים במחקרים העוסקים בהוראת מתמטיקה בהקבצות ובמודל ההטרוגני

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help