sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:86

ממצאים אלו משקפים את תופעת ה stratification שאליה מתייחסים גמראן וחוקרים אחרים , כלומר הקצאה לא שוויונית של משאבים בין הקבצות ברמה הגבוהה לבין מקבילותיהן ברמה הנמוכה . אנו רואים כי גם בישראל , על פי מדגם זה , הנטייה היא לשבץ מורים מנוסים יותר ובעלי הכשרה טובה יותר להקבצות ברמה הגבוהה יותר . על פי ההגדרה של גמראן ו וינשטיין ( Gamoran & Weinstein , 1998 ) שהבאנו לעיל , ההוראה הניתנת בהקבצות הגבוהות היא איכותית יותר . לסיכום חלק זה , ראינו שיש הלימה בין הממצאים העדכניים המוצגים בדוח של ראמ״ה בנושא הקבצות במתמטיקה בישראל ובין ממצאים שמעלים מומחים בעולם העוסקים במודל הדיפרנציאלי בהוראה . במילים אחרות , התופעות המדאיגות חוקרים כגון אדם גמראן , מורין הלינן וגשיני אוקס בהקשר של אי שוויון שעלול לנבוע מההוראה בהקבצות , מאפיינות לפחות במידה מסוימת גם את המצב בכיתות המתמטיקה של חטיבות הביניים בישראל . השאלה אם תופעות אלה הן תולדה בלתי נמנעת של ההוראה בהקבצות , כפי שטוענת גשיני אוקס , או שהן ניתנות לצמצום משמעותי בהפעלה נכונה יותר של המודל הדיפרנציאלי , כפי שטוענת מורין הלינן , נותרת גם כאן שאלה פתוחה או לכל הפחות שאלה שהמענה עליה הוא תלוי הקשר . איור : 6 התפלגות מורים לפי קבוצות לימוד ולפי השכלה מקור : גליקמן וליפשטט , , 2013 מצגת מלווה לדוח

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help