sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:85

ד . הוראה בהקבצות השונות : ניתוח נתונים שנאספו ממורים במסגרת הדוח שלהם ניתחו גליקמן וליפשטט גם נתונים שנאספו בשנת הלימודים תשע״א באמצעות שאלונים שהועברו בין 389 מורים , שכל אחד מהם התבקש לבחור כיתה שבה הוא מלמד את מספר השעות הרב ביותר ולציין את רמתה . מהמורים נאספו נתוני ותק והשכלה . איורים 5 ו 6 מציגים את התפלגות המורים לפי קבוצות לימוד ולפי ותק והשכלה , בהתאמה . מן האיורים עולה כי ככל שרמת ההקבצה נמוכה יותר , כך עולה שיעור המורים בעלי ותק נמוך ( עד 10 שנים ) המלמדים בהקבצה . כמו כן , למעט בקבוצות המיצוי , ככל שרמת ההקבצה נמוכה יותר , כך עולה שיעור המורים המלמדים בהקבצה אך אינם בעלי התמחות במתמטיקה . כ 90 % מהמורים המלמדים בקבוצות הצטיינות הם בעלי התמחות במתמטיקה , כמחציתם בעלי תואר אוניברסיטאי במתמטיקה . לעומת זאת , בהקבצות בש ו גש שיעורי המורים ללא התמחות במתמטיקה הם 30 % ו , 37 % בהתאמה . בנוסף מצאו החוקרות כי למעט בקבוצות המיצוי , ככל שהרמה של קבוצת הלימוד גבוהה יותר , כך המורים מדווחים על תדירות גבוהה יותר של ביצוע פעולות שהוגדרו מתקדמות יותר מבחינת רמת החשיבה הנדרשת מהתלמידים , כגון דרישה מהתלמידים להסבר , הנמקה , הסקת מסקנות מגרף או תרשים , השתתפות בדיון או פתרון בעיה בדרכים שונות . כמו כן , ככל שרמת הקבוצה גבוהה יותר , כך תדירות השימוש בשאלות מבחן מתקדמות גבוהה יותר . איור : 5 התפלגות מורים לפי קבוצות לימוד ולפי ותק מקור : גליקמן וליפשטט , , 2013 מצגת מלווה לדוח

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help