sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:84

הגבוהה ביותר . ( אולם אנו מציעים להתייחס בזהירות לטענה היפותטית זו ( שאינה מופיעה בדוח ) משתי סיבות : הראשונה היא האחוז הקטן של תלמידים שלמדו בקבוצות הטרוגניות 7 % ) מכלל המדגם , ( נתון המגביל מאוד את תקפות ההשוואה . השנייה היא שאין די מידע על הרכבן של קבוצות אלו , ומה שבכל זאת ידוע מאשש את הסתייגותנו : לוח 4 בדוח של גליקמן וליפשטט ( 9 : 2013 ) מראה כי מבין כאלף תלמידי הקבוצות ההטרוגניות במדגם , כ 72 % באו מרקע כלכלי חברתי גבוה , כ 22 % מרקע כלכלי חברתי בינוני ו 6 % בלבד מרקע נמוך . במילים אחרות , נראה כי הסביבות ההטרוגניות שעליהן מדובר אינן מאוד הטרוגניות , לפחות במובן החברתי כלכלי , ואינן מזכירות למשל את השונות הקיימת בבתי ספר כמו שסיבולהש שתוארה בסעיף הקודם . אכן , פילוח ההישגים של התלמידים על פי מיצב כלכלי חברתי , המובא אף הוא בלוח 4 ( שם , ( מראה כי לעומת התלמידים שהגיעו מרקע גבוה ( שהם כאמור רוב התלמידים ) והשיגו בממוצע ציון של כ 586 נקודות , התלמידים שהגיעו מרקע נמוך השיגו רק כ 399 נקודות , תוצאה דומה לממוצע של תלמידי הקבצות גש . זוהי דוגמה לכך שקריאת נתונים מדוחות מחקר שונים עלולה להיות מלווה בפרשנות שהיא לאו דווקא תקפה , ויש לנקוט משנה זהירות כאשר גוזרים מסקנות על סמך ממצאי מחקר שאין בידינו נתונים מספיקים לגביו . כפי שנראה בהמשך הפרק , יש מחלוקות בין חוקרים שונים בתחום הוראת המתמטיקה בעולם לגבי מודל ההוראה הרצוי ( ההטרוגני לעומת הדיפרנציאלי , ( ובין המסקנות קיים לא פעם ניגוד קוטבי . ניתן לשער כי בדומה למתרחש בתחומים אחרים של מדעי החברה , הפרדיגמות ותפישות העולם שבהן אוחזים חוקרים שונים משפיעות על האופן שבו הם אוספים , מפרשים ומציגים את נתוני המחקר שלהם . איור : 4 ציוני התלמידים במבחן המיצ״ב לכיתה חש תשע"א לפי ממוצעים בקבוצות לימוד מקור : גליקמן וליפשטט , , 2013 מצגת מלווה לדוח

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help